۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۵۰۴۷۷
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

روزه گرفتن تأثیری در افزایش ضریب ابتلا به بیماری کرونا ندارد

روزه گرفتن تأثیری در افزایش ضریب ابتلا به بیماری کرونا ندارد
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد که طبق نظر پزشکان روزه گرفتن نه تنها سیستم دفاعی بدن را تضعیف نمی کند، بلکه اسباب تقویت آن را نیز فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه رمضان شبکه استانی هامون با اشاره به اهمیت مسأله رعایت بهداشت، گفت: در مبانی دینی تأکیدات و توصیه های بسیاری در زمینه رعایت بهداشت وارد شده است.

وی روزه را یکی از مسائلی دانست که هم سلامت جسمی و هم سلامت روحی و معنوی را تضمین می کند و ادامه داد: اسلام علاوه بر توجه به بهداشت مادی و جسمی، بر رعایت بهداشت روحی و معنوی و اخلاقی و سلامت آرامش فکری نیز تأکیدات بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه روزه گرفتن انسان را در برابر آسیب ها و مشکلات مادی و معنوی واکسینه می کند، خاطرنشان کرد: در احادیث آمده است که روزه گرفتن با افزایش درجات تقوا سبب جلوگیری از ارتکاب گناهان شده و همچنین سلامت جسمی انسان را نیز تضمین می کند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: بر اساس نظریه پزشکان مسلمان و حتی غیر مسلمان روزه گرفتن سبب تقویت سیستم دفاعی بدن انسان شده و در نتیجه سلامتی او را در پی خواهد داشت.

وی ابراز کرد: در این ایام که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، طبق نظر پزشکان روزه گرفتن نه تنها سیستم دفاعی بدن را تضعیف نمی کند، بلکه اسباب تقویت آن را نیز فراهم می کند، بنابراین روزه گرفتن تأثیری در افزایش ضریب ابتلا به بیماری کرونا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی عنوان کرد: البته ناگفته نماند کسانی که طبق نظر پزشکان روزه گرفتن برایشان ضرر دارد باید به نسخه پزشک خود عمل کنند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات