۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۵۰۶۶۱
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

روزه داری سبب آسایش و آرامش فکری و روحی انسان می شود

روزه داری سبب آسایش و آرامش فکری و روحی انسان می شود
امام جمعه زاهدان به نقش روزه داری در کاهش آمار بزهکاری در جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: عبادت و توکل به خداوند متعال سبب آرامش معنوی انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان یکی از نیازهای جامعه بشری را آسایش و آرامش روحی و فکری دانست و گفت: متأسفانه امروزه یکی از مشکلات جامعه بشری فقدان آسایش و آرامش فکری و روحی است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که موجب از بین رفتن آرامش فکری بشر شده، آن است که انسان آمال و آرزوهای مادی و دنیوی بسیاری را در سر می پروراند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: این که انسان در قید و بند مادیات و امور دنیوی قرار بگیرد سبب می شود که همواره استرس از دست دادن منافع دنیوی را داشته باشد، از این رو اگر انسان در همه امور خداوند را در نظر بگیرد بدون شک به آرامش دست پیدا می کند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه خداوند متعال انسان ها را با از دست دادن مادیات و یا اعطای نعمات مورد ابتلا و آزمایش قرار می دهد، ابراز کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، انسان نباید با به دست آوردن چیزی خوشحال و یا با از دادن چیزی ناراحت شود، زیرا همه این مسائل جزء ابتلائات الهی است.

وی با اشاره به اینکه عبادت و توکل به خداوند متعال موجب آرامش معنوی انسان می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی دینی، یاد و نام خداوند متعال سبب آرامش قلوب می شود؛ روزه داری تمرین قطع تعلقات مادی و خواسته های نفسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی به نقش روزه داری در کاهش آمار بزهکاری در جوامع اسلامی اشاره و ابراز کرد: انسان با روزه داری هم خداوند متعال را عبادت می کند و هم با خواسته های نفسانی اش می جنگد تا از بد تعلقات مادی رها شود، از این رو این عمل موجب آرامش فکری و روحی اش می شود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات