۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۵۲۱۸۴
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

ایمان به نبوت باید در زندگی افراد تجلی پیدا کند

ایمان به نبوت باید در زندگی افراد تجلی پیدا کند
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ایمان به نبوت باید در زندگی افراد تجلی پیدا کند، گفت:‌ پیامبران هدایتگران جامعه بشری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع هویت معنوی، مسأله نبوت و ایمان به پیامبری پیامبران الهی را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از مسأله خداشناسی، موضوع نبوت و پیامبر شناسی مطرح می شود.

وی بیان احکام الهی و هدایت مردم را از برنامه های پیامبران الهی برشمرد و اظهار داشت: پیامبران هدایتگران جامعه بشری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه ما باید پیامبران الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) را بشناسیم و نسبت به جایگاه ایشان معرفت پیدا کنیم، عنوان کرد: قلب پیامبران الهی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است تا بتوانند عظمت وحی را درک کرده و بدون هیچ دخل و تصرفی برای مردم بیان کنند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: قدر و منزلت پیامبر اعظم(ص) در نزد پروردگار بسیار زیاد است، زیرا در قرآن کریم آمده است مادامی که پیامبر اکرم(ص) میان مردم باشد خداوند آنها را عذاب نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبران و اولیای الهی از مقام شفاعت برخوردار هستند، ابراز کرد: مقام شفاعت منزلتی است که خداوند متعال به این بزرگواران عطا کرده است، ازین رو باید گفت مقام شفاعت در برابر قدرت الهی قرار ندارد، بلکه در طول آن است، زیرا بدون اذن خداوند صورت نخواهد گرفت و دارندگان مقام شفاعت تنها کسانی را شفاعت می کنند که خداوند به آن رضایت داشته‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی در پایان ابراز داشت: ایمان به نبوت در طول ایمان به خداوند متعال باید در زندگی افراد تجلی پیدا کند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات