۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۵۲۳۴۴
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

اعتقاد به معاد کاهش دهنده بسیاری از آسیب های اجتماعی است

اعتقاد به معاد کاهش دهنده بسیاری از آسیب های اجتماعی است
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه اعتقاد به معاد کاهش دهنده بسیاری از آسیب های اجتماعی است، گفت: علت افزایش آسیب های اجتماعی رسوخ میزان اعتقاد به معاد در دل ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع هویت معنوی مسأله معاد و روز قیامت را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس مبانی دینی، مبدأ آفرینش ما خدا بوده و بازگشتمان نیز به سوی او خواهد بود.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم در ارتباط با معاد اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم یکی از نشانه های مؤمنان را ایمان به روز قیامت معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه همه ما باید به روز قیامت و یوم الحساب ایمان داشته باشیم، ابراز کرد: باید باور کنیم روز قیامت در برابر میز محاکمه الهی قرار خواهیم گرفت و درباره همه اعمال خود باید پاسخ بدهیم.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: اگر به مسأله معاد و قیامت توجه داشته باشیم بدون شک خواهیم دانست که زندگی حقیقی انسان در روز قیامت و جهان آخرت شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مبانی دینی دنیا مزرعه و کشتزار آخرت است، گفت: انسان هر عملی در این دنیا داشته باشد نتیجه اش را در آخرت خواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد: اعتقاد به قیامت سبب می شود تا انسان همواره تلاش کند تا در آخرت از جایگاه خوبی برخوردار شود؛ اعتقاد به قیامت موجب می شود تا انسان انگیزه وافر برای انجام کارهای خیر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: علت افزایش آسیب های اجتماعی آن است که میزان اعتقاد به معاد و روز قیامت در دل ها رسوخ پیدا کرده است؛ اگر اعتقاد به قیامت در دل ها ریشه بدواند بسیاری از جرایم و آسیب ها با کاهش مواجه می شود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات