۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۵۶۹۲۳
رییس شورای سیاستگذاری مؤسسه لوح و قلم:

دنیاطلبی و ترس مسؤولان از دشمن سبب عقب گرد نظام می شود

دنیاطلبی و ترس مسؤولان از دشمن سبب عقب گرد نظام می شود
حجت الاسلام حقانی تغییر فرهنگ مسؤولان از اندیشه اسلامی به تفکر غربی حاصل نفوذ استکبار دانست و گفت: برخی از عمد و خیانت به دوستی و مذاکره با کشور‌های غربی روی آورده ­اند.

حجت الاسلام محمدمهدی حقانی، رییس شورای سیاستگذاری مؤسسه لوح و قلم، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین تحقق شیوه های تحول در ارکان نظام با تأکیدات رهبر انقلاب پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) نظام شاهنشاهی را ساقط کرد و حکومت شاهنشاهی را به نظام مردم سالاری دینی تغییر داد و کشور را از زیر سلطه و استعمار استکبار غرب و آمریکا خارج کرد.

وی با بیان اینکه اندیشه امام خمینی(ره) برای مبارزه با نظام سلطه کاربرد جهانی دارد، افزود: بنیان­گذار انقلاب به مقابله با ظلم و ستم استکبار جهانی پرداخت؛ در حالی که برخی این عقیده را داشتند که مبارزه با سلطه دارای هزینه های زیادی برای کشور است.

حجت الاسلام حقانی ابراز داشت: برخی دارای این عقیده هستند که باید حکومت تنها به رفاه و اقتصاد مردم توجه کند و مبارزه با نظام سلطه را کنار بگذارد؛ در حالی که طبق آیات و روایات اگر امت اسلامی مبارزه با ستمگران و زورگویان را فراموش کند، منافع و اموال خودشان به خطر خواهد افتاد؛ ولی برخی مسؤولان بدون توجه به این حکم شرعی، سبب ایجاد مشکلات اقتصادی در جامعه شده­ اند و از روی عمد و خیانت، به دوستی و مذاکره با کشورهای غربی روی آورده ­اند.

رییس شورای سیاست گذاری مؤسسه لوح و قلم بیان کرد: زمانی که مذهب تشیع در دوره افول بود، امام خمینی(ره) قیام کرد و تمدن نوین اسلامی در جهان را به وجود آورد؛ اما بعد از این تحول بزرگ، شاهد ایستایی و توقف برخی مسؤولان از حرکت رو به رشد و پیشرفت کشور هستیم؛ در حالی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در سندی شاخص های کشور را در زمینه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی مطرح کرده ­اند.

وی در ادامه به تفاوت های مدیریت جهاد و لبیرالی پرداخت و گفت: فرماندهان و جهادگران نظامی دارای روحیات خاص و ویژه ­ای در جنگ تحمیلی بودند که باید مدیران و فعالان جهادی نیز همان شاخص ها را الگوی فعالیت های خویش قرار دهند.

حجت الاسلام حقانی بیان کرد: در مدیریت جهادی قدرت طلبی ممنوع است برعکس بازی های سیاسی که تمام احزاب و افراد قدرت طلب هستند؛ همچنین فرد جهادی خدمت به مردم و سربازی مردم را عبودیت خداوند می داند.

رییس شورای سیاست گذاری مؤسسه لوح و قلم بیان کرد: ثروت اندوزی و اشرافی گری در فعالان جهادی بی معناست و به جای آن زهد، ایثارگری و فداکاری برای مردم را سرلوحه کارهای خویش قرار داده اند و همچنین  پرکاری و نهراسیدن از دشمن و گرفتن تصمیمات صحیح در میدان عمل از شاخص های مدیریت جهادی است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به چرایی عقب گرد و انحطاط برخی مسؤولان از آرمان های انقلاب، گفت: این مساله از چالش های جدی انقلاب است، برخی مسؤولان بعد از جنگ تحمیلی در مبانی اعتقادی خودساخته نبودند و همچنین دشمنان نطام با روش های مختلف در ارکان نظام و نهادها و مسؤولان نفوذ پیدا کرده اند.

وی تغییر فرهنگ مسؤولان از اندیشه اسلامی به تفکر غربی را حاصل نفوذ استکبار جهانی در ارکان نظام دانست و گفت: قدرت طلبی، دنیا طلبی و ترس برخی مسؤولان سبب عقب گرد آنها از مسیر صحیح شده و این مسأله آسیب های چشمگیری برای نظام در بر داشته است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب درباره ریزش ها و رویش های انقلاب اسلامی، بیان کرد: هرچند انقلاب ریزش­ هایی را داشته، اما در این دوره شاهد رویش های مناسبی هستیم و امیدواریم نسل جوان و انقلابی، مدیریت ارکان نظام و نهادهای کشور را بر عهده بگیرند و قوی تر و محکم تر از مدیران قبلی در مسیر آرمان­های انقلاب حرکت کنند./998/ت302/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات