۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۶۲۵۸۴
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

مراسم اختتامیه نیمه اول دوره غیر متمرکز طرح ولایت برگزار شد

مراسم اختتامیه نیمه اول دوره غیر متمرکز طرح ولایت برگزار شد
خراسان رضوی - مراسم اختتامیه نیمه اول دوره غیر متمرکز طرح ولایت با حضور آیت الله مصباح یزدی از طریق فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم اختتامیه نیمه اول دوره غیر متمرکز طرح ولایت با حضور آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز از طریق فضای مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، مسؤول مرکز آموزش اندیشه بنیادین موسسه امام خمینی در این مراسم به برگزاری این دوره آموزشی به صورت مجازی و مطابق با دستورالعمل ستاد ملی کرونا اشاره و ابراز کرد: این دوره امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت محدود و با شرایط خاص و به صورت مجازی برگزار شد و شاهد حضور مستعد و توانمند دانش پژوهان بودیم.

وی اظهار کرد: در نیمه اول سه کتاب مرور شد و به بحث های معرفت شناسی، انسان شناسی و خداشناسی پرداخته شد همچنین ویژگی های مورد نیاز برای سعادت انسان براساس آیات و روایات به صورت مستدل بیان شد در نیمه دوم به بحث های فلسفه اخلاق و ارزش ها و ضد ارزش ها از نگاه اسلام، فلسفه حقوق و مبانی حقوقی مانند مباحث حقوقی دنیا و حقوق زن و فلسفه سیاست پرداخته می شود تا دانش پژوهان در این دوره ها بتوانند بسته کامل نظام اندیشه اسلامی را دریافت و با نظام معقول اندیشه اسلامی مسیر حرکت زندگی خود را پیش ببرند.

نیک روش، رییس سازمان بسیج دانشجویی در این مراسم طرح ولایت را طرح تربیتی بنیادین بیان کرد و گفت: این طرح فقط یک طرح آموزشی نیست بلکه افسران جوان جنگ نرم را تربیت می کند.

وی طرح ولایت را یک طرح بنیادین در جنگ نرم خواند و اظهار کرد: امسال با وجود پیش بینی برای برگزاری با کیفیت ویژه طرح ولایت به علت شیوع کرونا در کشور و حفظ سلامتی دانش پژوهان کلاس هایی در غالب دیگری برای علاقه مندان پیش بینی شد.

نیک روش ابراز کرد: رهبری در دیدار اخیر خود در فضای مجازی به موضوع تحریف و نقشه دشمن برای به زانو در آوردن عناصر پیشران اسلامی اشاره داشته است، سال ها پیش سنگر مبارزه با جنگ نرم شکل گرفته و آن همین سنگر طرح ولایت است اما ضرورت دارد تا پرشورتر و با شکوه تر این طرح را برگزار کنیم.

رییس سازمان بسیج دانشجویی حضور پرشور افسران جنگ نرم را در گام دوم را ضروری تر از گام اول دانست و بیان داشت: در گام دوم نیاز به افسران جوان بیشتر ار گام اول است چون در گام اول دشمن امید داشت تا با استفاده از جنگ سخت ما و مسیر ما را از بین ببرد اما بعد از ناکامی در عرصه های مختلف جنگ سخت و نیمه سخت مانند جنگ تحمیلی روز به روز به جنگ نرم اهتکمام بیشتر دارد بنابراین نیاز است تا افسران جنگ نرم نیز بیش تر آماده مقابله با دشمن باشند.

وی افزود: امیدواریم برای بهره مندی سایر دانش جویان که مشتاق تقویت مبانی خود و پایداری دربرابر دشمن هستند زمینه استفاده از طرح ولایت فراهم شود.

نیک بین بیان داشت: سازمان بسیج دانشجویی آمادگی خود را علام می کند که با در نظر گرفتن همه ظرفیت ها و مطابق با دستورالعمل ستاد ملی کرونا زمینه تربیت افسران جنگ نرم را فراهم کند تا در راستای گام هایی که رهبری در بیانیه گام دوم بیان داشته اند از جمله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی گام های موثری صورت بگیرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات