۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۶۳۲۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

امام سجاد تجدیدکننده دین و احیاکننده مذهب تشیع است

امام سجاد تجدیدکننده دین و احیاکننده مذهب تشیع است
خراسان شمالی–حجت‌الاسلام خادمی اسلام وارونه را چالش اصلی امامت امام سجاد(ع) دانست و گفت: امام سجاد(ع) اسلام را دوباره بازسازی کرد و تجدیدکننده دین و احیاکننده مذهب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی با نماینده ولی‌فقیه در استان، با گرامیداشت سالگرد شهادت امام سجاد (ع)، عصر اسلام وارونه را چالش اصلی عصر امامت امام سجاد (ع) دانست.

وی افزود: حضرت سجاد (ع) در موقعیتی رشته امامت را به دست گرفتند که اولاً امکان هیچ‌گونه حرکت صریح و آشکار وجود نداشت؛ به‌گونه‌ای که به تصریح خود حضرت: «مَا بِمَکةَ وَ المَدِینَةَ عِشرُونَ رَجُلاً یُحِبُّنَا»؛ یعنی در تمام مکه و مدینه بیست نفر وجود ندارند که ما را واقعاً دوست داشته باشند.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: اما این همان دورانی است که بعدها امام صادق (ع) فرمودند: «ارْتَدَّ النَّاسُ بَعْدَ الْحُسَیْنِ إِلَّا ثَلَاثَةً...»؛ یعنی پس از شهادت امام حسین (ع) مردم از ولایت مرتد شدند و برگشتند مگر سه تا چهار نفر، ابو خالد، یحیی و جبیر و ... سپس مردم ملحق شدند و زیاد گشتند.

وی تصریح کرد: همچنین فضای فکری و فرهنگی جامعه به چنان انحطاطی گرفتار شده بود که تمام معارف و مفاهیم ناب اسلامی، معانی اصیل خود را از دست داده بودند و پیشگویی معجزه‌وار امیرالمؤمنین (ع) تجلی تام یافته بود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: حضرت در خطبه گوهربار 108 نهج‌البلاغه و در ضمن تبیین رخدادهای رنج‌آور آینده برای جهان اسلام، تصریح می‌کنند: «لُبِسَ الإِسْلاَمُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً»؛ پوستین اسلام به‌گونه‌ای وارونه پوشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: این جمله اشاره به نکته لطیفی است و آن این‌که حکام ظالم، فاسق و فاجر سعی در نابودی اسلام و بی‌دین کردن مردم نمی‌کنند، بلکه برای رسیدن به منویات شوم خود، اسلام را تحریف کرده، وارونه نشان می‌دهند، درست مانند پوستینی که وارونه پوشیده شود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: «فَرْو» به معنای پوستینی است که از پوست حیوانات تهیّه می‌شود و پشم‌های بلندی دارد و در هنگام شدّت سرما از آن استفاده می‌شود، وقتی این پوستین به شکل مقلوب و وارونه پوشیده می‌شود، دیگر نه گرمای چندانی دارد و نه شکل و شباهتی به لباس انسان‌ها، بلکه انسان را به‌صورت حیوانات درمی‌آورد.

وی ادامه داد: تشبیه وضعیت اسفبار اسلام به پوستین وارونه، کنایه‌ای است از این‌که جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها جابه‌جا می‌شود، دروغ به‌جای راستی، فجور به‌جای تقوا و فسق به‌جای صلاح و عفاف می‌نشیند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در چنین وضعیتی امام باید مفاهیم را بازسازی کند، تحریف را از دین بزداید، حقیقت امامت را به‌جای خود برگرداند، معارف را احیا کند، روح صلابت و ایستادگی را بر مردمان، حداقل بر شیعیان بدمد و معیارهای زندگی انسانی - الهی را به انسان‌ها عرضه کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همه این نیازها در حالی است که امام هیچ موقعیتی هم ندارد؛ ازاین‌رو باید گفت کار امام خیلی خطیر و مهم است و در یک‌کلام امام سجاد (ع) اسلام را دوباره بازسازی کرد و تجدیدکننده دین و احیاکننده مذهب شد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات