۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۶۸۳۳۶
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تبیین کارآمدی و موفقیت انقلاب سرمایه اجتماعی نظام اسلامی را ارتقا می‌دهد

تبیین کارآمدی و موفقیت انقلاب سرمایه اجتماعی نظام اسلامی را ارتقا می‌دهد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: تبیین کارآمدی و موفقیت انقلاب و نظام اسلامی نقش بسیار مهمی در جهت تحکیم پایه‌های مردمی نظام و حفظ و تداوم آن دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت تبیین کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی در حوزه انقلاب‌ها، بحث دستاوردها، نتایج و در یک کلمه کارآمدی آن است.

وی افزود: این بحث حساس‌ترین و کاربردی‌ترین مسئله‌ای است که به‌طور وسیع و عمیق در عرصه جامعه و در بین دولت و ملت، موافقان و مخالفان و داخل و خارج طرح می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: مسلماً چنین بحثی در مورد انقلاب اسلامی به‌خصوص با توجه به ماهیت ایدئولوژیکی آن موضوعیتی مضاعف و حتی ضرورت دارد. به‌خصوص اینکه بعد از گذشت چندین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، نسل جوان جامعه می‌پرسند: انقلاب اسلامی چه آثار و دستاوردهای مثبتی برای ایران داشته و چه تحولاتی در کشور به وجود آورده است؟

وی تصریح کرد: این نسل که نظام ناکارآمد پیشین را تجربه نکرده و شاید به‌صورت دقیق نداند که چرا نسل پیش از آن‌ها انقلاب کرده، به‌صورت طبیعی، وضعیت موجود نظام را با انتظارات، توقعات و آرمان‌های خود یا وضعیت مادی زندگی غرب و الگوهای وارداتی می‌سنجد و در این میان آثار و نتایج مادی و اقتصادی انقلاب، بیش از سایر دستاوردها مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: ازاین‌رو تبیین دقیق کارآمدی و موفقیت انقلاب و نظام اسلامی نقش بسیار مهمی در جهت تحکیم پایه‌های مردمی نظام و حفظ و تداوم آن و در یک جمله ارتقای سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: اهمیت فوق‌العاده این مسئله در آنجا است که چون از ابتدای انقلاب اسلامی اکثریت مردم درمجموع انقلاب اسلامی را کارآمد دانسته و اذعان باوجود دستاوردهای مثبت آن داشته‌اند و مسیر نظام را به‌سوی پیشرفت و ترقی مادی و معنوی کشور دیده‌اند، انگیزه بالایی برای حمایت از آن داشته و دارند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: اما اگر چنانچه استنتاج و استنباط عمومی برخلاف این باشد، باید منتظر انواع و اقسام بحران‌ها بود؛ موضوعی که باید مورد توجه همه مسؤولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه این استنتاج می‌تواند یکی از سه دلیل عمده زیر باشد، افزود: شبهه افکنی ها و تلاش‌های دشمنان داخلی و خارجی برای ناکارآمد جلوه دادن نظام، بی‌تدبیری و خطای محاسباتی مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نظام و بی‌اطلاعی و ضعف تحلیل عمومی ازجمله دلایل این استنتاج است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: این در حالی است که برای داشتن قضاوت درست نسبت به کارآمدی و میزان دستاوردهای یک نظام و مجموعه بسنده کردن به صرف آمار و ارقام مربوط به موفقیت‌ها و نتایج آن کافی نخواهد بود؛ ازاین‌رو لازم است کارآمدی و نتایج انقلاب اسلامی، به‌طور عالمانه و مُنصفانه با به‌کارگیری روش‌هایی علمی و منطقی مورد ارزیابی قرار گیرد./9314/

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات