۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۸۹۷۷۳
حجت الاسلام بهرامی:

عدم انتشار دیجیتال آثار محصور کردن علم است

عدم انتشار دیجیتال آثار محصور کردن علم است
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: محتواهایی که در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی در حال تولید است بدون نشر در فضای مجازی نمی‌تواند در دنیای امروز تأثیرگذار باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمد حسین بهرامی در آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث که امروز در سالن جلسات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، اظهار داشت: خرسند هستیم که خداوند توفیق داد در خدمت مجموعه آثار مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث باشیم و این فرصت به وجود آمد تا بتوانیم آثار این مرکز را در فضای مجازی و الکترونیک عرضه کنیم.

وی ادامه داد: محتواهایی که در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی در حال تولید است بدون نشر دیجیتال و به‌روز در فضای مجازی نمی‌تواند در دنیای امروز تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام‌ بهرامی با بیان این که عدم انتشار دیجیتال محصور کردن علم است، تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌هایی اخیر همکاری‌های خوبی با مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث برقرار شده است به‌طوری‌که امروز شاهد رونمایی از آثار مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث هستیم که با مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه و منتشر شده است.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های پژوهش‌های حدیثی است و این خواهش را داریم که در زمینه پژوهشی و علمی مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث به ما کمک کند.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به برنامه‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: تهیه نرم‌افزار احادیث فریقین و ایجاد زیرساخت تولید دانشنامه‌های قرآنی و حدیثی دو برنامه‌ای که این مرکز در ادامه دنبال خواهد کرد.

ارسال نظرات