۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۹۸۰۶۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن پروژه «نخبه ربایی» را کلید زده است

دشمن پروژه «نخبه ربایی» را کلید زده است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: دشمن امروز پروژه ربایش جوان مستعد و نخبه ایران و محروم کردن کشور از برکت نخبگان جوان کشور را کلید زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) و ایام فاطمیه، با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) جان خود را فدای ولایت کرد، گفت: تبعیت محض این حضرت از امام زمان خود باید الگو باشد.

وی به فرا رسیدن روز وحدت و حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنی آوردن دروس حوزه به دانشگاه و یا دروس دانشگاه به حوزه نیست، بلکه وظیفه حوزه حکم شناسی است و وظیفه داشگاه موضوع شناسی است و هر یک رسالت مستقلی دارند.

آیت الله سلیمانی منظور از وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت هدفی و استراتژیکی برای رسیدن به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و اعتلای کشور و فرهنگ جامعه دانست و اظهارداشت: حوزه و دانشگاه باید دارای رسالت مشترکی باشند و پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه اسلامی ایرانی باشند.

حوزه و دانشگاه در ارتقای سطح فرهنگ جامعه باید تأثیرگذار باشند

به گفته وی حوزه و دانشگاه که مرکز پرورش عالمان بلند رتبه و متفکران عالی مقدار هستند رسالت سنگینی دارند و باید حافظ و میراث دار گرانقدر جمهوری اسلامی ایران باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه در ارتقای سطح فرهنگ جامعه باید تأثیرگذار باشند، افزود: حوزه و دانشگاه در توسعه، تکنولوژی و استقلال ملی باید تأثیرگذار باشند و در سایه آگاهی فزاینده زمان وعلوم جدید و تربیت نیرو‌های متعهد مبتنی بر مبانی اسلام اثرگذار باشند.

انتظار مردم و جامعه از حوزه و دانشگاه داشتن اصول مشترک است

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید به فرهنگ اسلامی آگاهی داشته باشند، ابرازداشت: حوزه و دانشگاه به فرهنگ بومی باید احترام گذاشته و در حل معضلات جامعه نقش اساسی داشته باشند و با روحیات اسلامی و انقلابی و جهادی در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه همکاری داشته باشند و دستاورد‌های این دو مرکز برای مردم و جامعه بروز و ظهور داشته باشد.

وی وحدت و حوزه و دانشگاه را به درد و هدف و شناخت و آرمان مشترک برای حفظ ایران اسلامی تعبیر کرد و ابرازداشت: اگر بنا باشد حوزه و دانشگاه تنها تئوری پرور و تئوری پردازباشند و به جای دانش کاربردی تنها دانش نظری را ملاک فعالیت بدانند گره گشای جامعه نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: انتظار مردم و جامعه از حوزه و دانشگاه داشتن اصول مشترک برای ارتقاء و پیشرفت جامعه اسلامی ایران است.

دشمن به دنبال دزدیدن جوانان نخبه کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به اینکه آنقدر که دشمنان ما از سرمایه‌های ما شناخت دارند و به دنبال جذب آن هستند ما از سرمایه‌های خود شناخت نداریم، گفت: دشمن تا دیروز به دنبال حذف سرمایه‌هایی همچون شهید مطهری ها، بهشتی‌ها و مفتح‌ها و دانشمندان هسته‌ای ما بودند و امروز نیز به دنبال دزدیدن مغز‌های کشور‌های هستند.

به گفته وی دشمن امروز پروژه ربایش جوان مستعد و نخبه ایران و محروم کردن کشور از برکت نخبگان جوان کشوررا کلید زده است.

آیت الله سلیمانی گفت: اگر مسؤولان مراقبت نکنند و به سرمایه کشور بها ندهند و بستر استفاده از سرمایه‌های کشور فراهم نکنند و از خروج سرمایه کشور جلوگیری نکنند با ضرر و زیان‌های هنگفتی روبرو خواهیم بود.

وی افزود: متولیان حوزه و دانشگاه باید به نخبگان کشور که از سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند بهاد بدهند و از این سرمایه بزرگ کشور در جهت پیشرفت و توسعه کشوراستفاده کنند، چرا پیشرفت کشور به داشتن علم است و کشوری که دارای علم است قوی و قدرتمند و حاکم است./۱۳۰۷/پ201/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات