۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۹۸۴۷۵
امام جمعه موقت کاشان:

پاسداشت نعمت ولایت در اطاعت از اهل بیت است

پاسداشت نعمت ولایت در اطاعت از اهل بیت است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبارگفت: برای داشتن نعمت ولایت که رایگان دراختیارما قرارگرفته باید شاکر بود و پاسداشت نعمت ولایت نیز در اطاعت از اهل بیت(ع) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در دیدار با خانواده شهید چکبربا تسلیت ایام فاطمیه، حادثه عاشورا را دارای دو بعد حماسی و عاطفی دانست و گفت: حادثه عاشورا جان سوزاست و قرن‌ها است شیعی برمصیبت آن گریان است.

وی حرکت فاطمه زهرا(س) را مانند قیام امام حسین(ع) دانست وگفت: موضوع گیری حضرت فاطمه زهرا(س) و مصائبی که به حضرت وارد شد بعد عاطفی آن است و حرکت حضرت نیز یک انقلاب و حماسی بود که انقلاب و حماسه ایشان بعد معرفتی آن است.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه هرحرکتی را نیازمند معرفت و شناخت دانست و ادامه داد: هرحرکتی نیاز به شناخت دارد و حرکت فاطمه زهرا (س) براساس شناخت ایشان و معرفت به مقام پیامبراکرم (ص) است و پیامبر نیز احترام والایی به مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) داشت.

وی با با بیان اینکه تمام حرکات فاطمه زهرا(س) مبنای معرفتی داشت، گفت: منشا قیام ایشان معرفت امامت و دفاع ازامامت و ولایت بود.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره اینکه شیعه به لحاظ استدلال قوی و مقتدراست، گفت: بحث امامت با توحید عجین شده است و باطن توحید امامت است و توحید بدون امامت پذیرفتنی نیست، خداود در آیه سوم سوره مائده فرماید «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»، با ولایت هم دین کامل شد و هم نعمت تمام شد و هم دین مورد رضایت خدا قرار گرفت، چرا که خداوند ازدین بدون ولایت رضایت ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: کسی که منکر ولایت امیرمومنان(ع) باشد از دین خارج است و خداوند را برای داشتن نعمت ولایت که رایگان دراختیار ما قرارداده است باید شاکربود و این نعمت را پاس داشت و پاسداشت نعمت ولایت نیز دراطاعت از اهل بیت (ع) است./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات