۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۰۳۶۶۵
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی:

ورزشکاران ایرانی باید حافظ ارزش های اسلامی و انقلابی باشند

ورزشکاران ایرانی باید حافظ ارزش های اسلامی و انقلابی باشند
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ورزشکاران باید ارزش های اسلامی و ایرانی را در هر جایی که حضور دارند حفظ کنند و زنده نگه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدال آوران المپیک از غیرت ملی، وطن دوستی، همت والا و وطن پرستی ورزشکاران در میادین ورزشی تشکر کرد.

وی با بیان این که حوزه ورزش در دنیا به صورت جدی مورد توجه است و همه کشورها سعی می کنند در این حوزه برای خود نام، نشان و افتخاری کسب و کشور ملت خود را سرفراز کنند، افزود: همان طور که پهلوان تختی امروز برای ما یک الگو و اسوه است، باید ورزشکاران و مدال آفرینان کشور نیز به الگویی برای نسل جوان تبدیل شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که نسل جوان می توانند با الگوگیری از قهرمانان و پهلوانان خود استعدادهای خود در این حوزه بالفعل کنند، گفت: ورزشکاران در کنار ورزش باید به ارزش های اسلامی ایرانی نیز توجه کنند و پایبند باشند که خوشبختانه این گونه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که ورزشکاران باید ارزش های اسلامی و ایرانی را در هر جایی که حضور دارند حفظ کنند و زنده نگه دارند، بیان داشت: ورزشکاران ایران اسلامی باید در همه صحنه های ورزشی و رقابت های بین المللی الگو و اسوه دیگران باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دنیای استکبار همان طور که با حکمرانان شایسته، ولی امر ما و سرداران رشید و پرافتخار ما سر سازش ندارد با قهرمانان کشورمان نیز سر سازش ندارد، گفت: نظام استکبار حتی با ورزش هم هر جا به نفع خودش نیست برخورد سیاسی می کند.

وی در ادامه سخنان خود به خودداری ورزشکاران کشورمان از روبرو شدن با نماینده رژیم صهیونیستی در میادین بین المللی اشاره کرد و افزود: ورزشکاران کشورمان باید این خودداری ضربه سنگینی به طرف مقابل می زنند و این ضربه مراتب سخت تر از شکست های ورزشی آنها است و این مسأله برای دنیای استکبار بسیار سنگین است.

امام جمعه ساری ادامه داد: همین روحیه موجب شده که بسیاری از کشورهای دیگر نیز از ورزشکاران کشورمان الگوبرداری کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی به میدان نمی روند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به سیاسی کردن ورزش از سوی کشورهای غربی در مسأله اوکراین اشاره کرد و گفت: غربی ها با تحریم ورزش روسیه نشان دادند که ورزش به شدت در دامن مسائل سیاسی افتاده است.

وی با بیان این که غربی ها هر جا به نفعشان باشد ورزش را نیز سیاسی می کنند، تصریح کرد: برای ما یک سلسه اصول اخلاقی، اعتقادی و ارزش های انقلاب اسلامی مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که ما باید اصول اخلاقی، اعتقادی و ارزش های انقلاب را حفظ کنیم، ادامه داد: شهدای ما هم قهرمانانی در میدان حفظ امنیت بودند و اگر آنها پهلوانی، شجاعت و قهرمانی خودشان را نشان نمی دادند امروز امنیتی وجود نداشت که در این فضای امن ورزشکاران بتواند به ورزش بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که هر کسی در حوزه خودش باید قهرمان پروری کند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در هر حوزه ای می تواند قهرمان پرورش دهد و فرزندان این ملت لیاقت و قابلیت لازم را دارند./950/پ210/

ارسال نظرات