۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۱۴۹۹۶
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

بهزیستی با حجم زیادی از خدمات به جامعه هدف روبرو است

بهزیستی با حجم زیادی از خدمات به جامعه هدف روبرو است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: بهزیستی با حجم زیادی از خدمات به جامعه هدف روبرو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و کارکنان بهزیستی شهرستان کاشان به مناسبت هفته بهزیستی با تبریک هفته بهزیستی و عید غدیر خم گفت: بهزیستی با حجم زیادی از خدمات به جامعه هدف روبرو است.

وی افزود: بهزیستی با انبوهی از خدمات و مشکلات روبرو است که هریک از آن‌ها می‌تواند برای هرمجموعه دیگری همراه با مشکل و چالش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر ارتقاء روحیه کارکنان بهزیستی برای انجام خدمات بهتر به جامعه بزرگ هدف تأکید کرد و اظهار داشت: بهزیستی ۱۶۸ نوع خدمت به جامعه گسترده‌ای دارد که نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به دو نوع «هدایت نشان دادن راه» و «هدایت رسانیدن به مطلوب و ایثارعلی المطلوب» گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر اراده کنیم کسی را به مطلوب برسانیم، نیازمند داشتن شرح صدر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان فعالیت در بهزیستی را نیازمند شرح صدر دانست و گفت: ارائه خدمات به جامعه بزرگ بهزیستی نیازمند شرح صدر است.

به گفته وی اگر اکثریت ائمه اطهار(ع) به حرفه چوپانی اشتغال داشتند برای این بود که به شرح صدر برسند، چرا که سروکار داشتن با حیوان بی زبان نیاز به شرح صدر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: خداوند کمک به جامعه مددجویان بهزیستی را وسیله‌ای برای رسیدن به شرح صدر کارکنان بهزیستی قرارداده است تا از این طریق برای رسیدن به هدایت «ایثار علی المطلوب» کمک کند.

وی در ادامه بر لزوم تبیین شرایط برای خانواده دارای معلولیت تأکید کرد و افزود: اگر اعتقادات خانواده‌هایی که دارای فرزند معلول هستند ضعیف باشد و شرایط موجود برای آن‌ها تبیین نشود منجر به کفر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه انسان‌ها در مواجه با حوادث یا منفعلانه و یا فعالانه برخورد می‌کنند، اظهار داشت: بهترین راهکار برای برخورد با حوادث تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه خانواده‌های دارای معلولیت می‌توانند تهدید را تبدیل به فرصت کنند، گفت: افراد دارای معلولیت از توانمندی‌های زیاد دیگری برخوردار هستند که باید از آن استفاده کرد.

وی استفاده از تجربه بازنشستگان بهزیستی برای خدمات بهتر به جامعه هدف را حائز اهمیت دانست و گفت: بهزیستی برای معرفی خدمات خود به جامعه هدف از کلیپ‌های کوتاه استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تاثیرگذاری تبلیغات دیداری را بیش از شنیداری دانست و افزود: بهزیستی از واحد رسانه‌ای نیرو‌های جهادی پایگاه‌های بسیج برای تهیه کلیپ‌های کوتاه تبلیغاتی ومعرفی ۱۶۸ نوع خدمت بهزیستی به جامعه هدف و جذب خیرین استفاده کند.

درادامه ام البنین متقی نژاد رئیس اداره بهزیستی کاشان نیز با اشاره به فعالیت در سه حوزه تخصصی توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری، گفت: در حوزه توانبخشی حدود ۶ هزار معلول تحت حمایت و پوشش بهزیستی کاشان هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس استاندارد جهانی ۱۰ درصد از هر جامعه‌ای باید معلول باشد، تعداد معلولین شهرستان کاشان را کمتر از این تعداد دانست و افزود: در شهرستان کاشان و روستا‌های تابعه حدود ۶ هزار معلول شناسایی شده که براساس جمعیت کاشان باید ۴۰ هزار معلول در کاشان باشد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان و سالمندان معلول را از جمله معلولیت‌های تحت پوشش بهزیستی شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: در بین تمامی معلولیت‌ها در کاشان به ترتیب آمار معلولین ذهنی، جسمی، ناشنوا بالاتر از دیگر معلولیت‌ها است.

به گفته وی ۱۳ مرکز روزانه و ۵ مرکز شبانه روزی بهزیستی در شهرستان کاشان فعال است که برای هر یک از معلولیت‌ها یک یا دو و حتی سه مرکز در شهرستان کاشان فعال است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۵۰ نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی بستری هستند، گفت: مراکز شبانه روزی بهزیستی کاشان پذیرش استانی نیزدارند.

به گفته وی ۴۰۰ نفر معلول نیز از مراکز روزانه بهزیستی کاشان خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان در ادامه از افتتاح مرکز شبانه روزی هاجر در شنبه هفته آینده خبرداد و افزود: با افتتاح این مرکز، مراکز شبانه روزی بهزیستی شهرستان کاشان به ۶ مرکز افزایش می‌یابد.

متقی نژاد یادآور شد: در مرکز سالمندان گلابچی ۲۵۷ نفر سالمند و معلول جسمی دختر و پسر، ۶۳ نفر معلول ذهنی ایزوله در مرکز امیرکبیر، ۹۰ نفر بیمار اعصاب و روان و حدود ۵۰ نفر سالمند در مراکز خصوصی بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه همه مراکز یا خیریه و یا خصوصی هستند، گفت: سه مرکز هاجر، امیرکبیر و گلابچی خیریه های شبانه روزی هستند و مراکز هاجر، کاشانه مهر، نگار عصر و مرکز اتیسم خیریه‌های روزانه بهزیستی کاشان هستند.

وی همچنین با بیان اینکه بهزیستی به ازای هر یک نفر ماهیانه حدود ۳۵۰ هزارتومان هزینه نگهداری مددجوبان در منزل را پرداخت می‌کند، افزود: بهزیستی ماهیانه هزینه حدود یکهزار نفر مددجوی در منزل را پرداخت می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی کاشان با تقدیر و تجلیل از کمک‌های خیرین شهرستان کاشان گفت: مراکز تحت پوشش بهزیستی کاشان یا از سوی خیرین و یا بخش خصوصی اداره می‌شوند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات