۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۲۱۵۹۷
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

اهمیت توجه به نماز در مدارس و ادارات

اهمیت توجه به نماز در مدارس و ادارات
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید برسرمایه گذاری برای نماز از آموزش و پرورش، گفت: توجه به نماز در ادارات مهم و در آموزش و پرورش اهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی دوشنبه شب در جلسه ستاد اقامه نماز، گفت: خداوند زمانی که پرونده اعمال انسان را در قیامت بررسی می‌کند، اگر نماز قبول شود بقیه اعمال نیز قبول خواهد شد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید اگر نماز قبول نشود نه اینکه بقیه اعمال قبول نمی‌شود، بلکه به بقیه اعمال انسان اصلا نگاه هم نمی‌شود، از این رو نماز از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه تمام ابدیت انسان به نماز گره خورده است، اظهار داشت: به مدیران توصیه می‌شود نماز اول وقت را در نمازخانه‌های ادارات اقامه کنند تا بقیه با تأسی از مدیر اداره نسبت اقامه نماز اول وقت اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیر نسبت به نماز اهتمام داشته باشد زیر مجموعه او نیز تمکین خواهند کرد، افزود: توجه به نماز در آموزش و پرورش از اهمیت بالائی برخوردار است؛ و برای نماز از آموزش و پرورش می‌توان سرمایه گذاری کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر سرمایه گذاری برای نماز از آموزش و پرورش، توجه به نماز در ادارات را مهم و در آموزش و پرورش اهم دانست و گفت: مربیان پرورشی مدارس برای استفاده از روش‌های مختلف آموزش نماز برای دانش آموزان باید آزادی عمل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین از نمازخانه‌های بین راهی راه‌های مواصلاتی کاشان انتقاد کرد و گفت: در بازدید از نمازخانه‌های راه‌های مواصلاتی کاشان غربت نماز در آن مشهود بود.

به گفته وی نمازخانه‌های کوچک بین راهی راه‌های مواصلاتی کاشان حتی از داشتن امکانات اولیه محروم و برخی آن‌ها بسته شده یا متروکه بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید براینکه برای تروج نماز در جامعه از توان ظرفیت‌های موجود در اختیار استفاده شود، افزود: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، تمام اعمال انسان تابع نماز است.

وی با بیان اینکه مسؤولان ادارات شهرستان روز‌های پنجشنبه نماز جمعه را برای کارمندان زیر مجموعه خود یادآوری کنند، ابراز داشت: ملائکه قبل از اذان نماز جمعه در مصلی حاضر می‌شوند و نمازگزارن جمعه را به ترتیب ورود به مصلی شمارش و مستمع خطبه‌های خطیب جمعه هستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات