۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۲۶۲۰۹

تأکید نماینده ولی فقیه در کاشان بر تقویت شرایط روحی خانواده‌ معلولان

تأکید نماینده ولی فقیه در کاشان بر تقویت شرایط روحی خانواده‌ معلولان
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر لزوم حمایت بیشتر از خانواده‌های معلولان گفت: خانواده‌های معلولان نیازمند حمایت و تقویت شرایط روحی و معنوی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار با کارکنان اداره بهزیستی کاشان خدمت به معلولان کم توان جسمی و ذهنی را کاری خداپسندانه دانست و گفت: خدمت به معلولان اجر و ثواب زیادی دارد.

وی با تأکید بر پشتوانه فکری بهزیستی از خانواده‌های دارای معلولان کم توان جسمی و ذهنی، گفت: خانواده‌های معلولان جسمی و ذهنی نیازمند حمایت و تقویت شرایط روحی و معنوی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه برای خانواده‌های دارای معلول باید تبیین شود والدین آن‌ها مقصر وجود فرزندان معلول نیستند و آزمون الهی است، بر مطالعه کتاب عدل الهی شهید مطهری بویژه صفحه نخست این کتاب تأکید کرد و افزود: در این کتاب جایگاه عدل الهی بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن برای هدایت خاص و ایثار علی المطلوب بندگان خود به آن‌ها شرح صدر داده است، اظهار داشت: وجود معلولان برای هدایت خاص و ایثار علی المطلوب خانواده‌های آن‌ها و بهزیستی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان برشناخت استعداد‌های معلولان و حمایت از تولیدات آن‌ها تأکید کرد و ادامه داد: برخی خانواده‌های معلولان محصولات با کیفیت خوبی تولید می‌کنند که نیازمند بازاریابی برای فروش تولیدات محصولات خود هستند.

ام البنین متقی نژاد رئیس اداره بهزیستی کاشان نیز در ابتدای این دیدار از شناسایی ۶ هزار نفر معلول در شهرستان کاشان خبرداد و افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۲۳۱ نفر در مناطق شهری ومابقی در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

به گفته وی هزار و ۷۰۰ نفر از معلولان شهرستان کاشان تحت پوشش مستقیم اداره بهزیستی کاشان هستند که ماهیانه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: شهرستان کاشان به مانند مراکز استان‌ها برای انواع معلولیت‌ها مرکز تخصصی روزانه و شبانه روزی برای سالمندان و معلولین ذهنی، بیماران اعصاب و روان و مرکز مادر و کودک ناشنوا و مادر کودک نابینا و نیمه بینا است.

متقی نژاد از اعطای تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال برای مناسب سازی خانه‌های معلولان خبرداد و افزود: حدود ۱۳۰ ضایعه نخاعی در کاشان هستند که از این تعداد یکصد نفر حق پرستاری از بهزیستی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی کاشان یادآور شد: به خانواده‌های تک معلول تا سقف یک میلیارد ریال و به خانواده‌های دارای دو معلول تا سقف ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک‌های بلاعوض مسکن داده می‌شود. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات