۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۳۲۷۹۲
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

بستر سازی ظهور، هدف انقلاب اسلامی

بستر سازی ظهور، هدف انقلاب اسلامی
حجت الاسلام و المسلمین کیوانی گفت: هدف انقلاب‌‌ اسلامی بسترسازی ظهور حجت مطلقه‌ الهیه و ایجاد حاکمیت بلامنازع در عالم است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله کیوانی در جلسه تبیین منظومه فکری و سیر تطور انقلاب اسلامی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خامنه ای قم برگزار شد، گفت: هدف انقلاب‌‌ اسلامی بسترسازی ظهور حجت مطلقه‌ی الهیه و ایجاد حاکمیت بلامنازع در عالم است.

وی افزود: تحقق ظهور امام‌ زمان علیه‌ السلام منوط به ایجاد استعداد در عالم است. عالم باید استعداد ظهور ولی‌ الله‌‌ الاعظم (ارواحنافداه) را پیدا کند. یازده امام آمدند تا بسترسازی ظهور در عالم تحقق یابد.

حجت الاسلام و المسلمین کیوانی معنای استعداد ظهور را رسیدن انسان‌هایی به سنخیت مهدی علیه‌ السلام و تجلی یافتن صفات عالیه آن حضرت در ایشان تبیین کرد و اظهار داشت: هرکدام از معصومین علیهم‌ السلام آمدند که به واسطه‌ آن‌ها صفتی در عالم ظهور پیدا کند تا جامعه با مجموعه‌ای از ظهور صفات مواجه شده ‌باشد و از هر کدام بهره‌ای برده‌ و آمادگی روبرویی با مجمع‌ الصفات‌ الحمیده و الاعمال‌ الصحیحه در عالم را که با ظهور امام‌ زمان علیه‌ السلام تجلی می یابد، داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از آن‌جایی که رهبر معظم انقلاب در کتاب طرح‌ کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ولایت را به معنای تشکیلات معرفی می‌کنند، بنابراین انسان‌هایی می‌توانند امام‌ زمان علیه‌ السلام را همراهی کنند که از سنخ حضرت مهدی علیه‌ السلام باشند تا در دایره ولایت آن حضرت جای گیرند؛ و این سنخیت جز از راه رضایت آن حضرت ممکن نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین کیوانی در پایان گفت: امام زمان علیه السلام مظهر پاکی و طهارت و نجابت و خیر است. و کسی که بخواهد با امام زمانش سنخیت پیدا کند باید طیّب و طاهر باشد. لذا استغفار و توبه انسان را از زشتی ها و پلیدی ها و نجاست ها پاک می کند. و بخشش و گذشتن از انسان ها و زدودن کینه از دل انسان را مهیای تقرب به مظهر خیر عالم می کند.

ارسال نظرات