۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۳۳۹۹۴
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

مجمع محققین و مدرسین؛ دفاع از حقوق مردم یا تکرار سخن دشمن

مجمع محققین و مدرسین؛ دفاع از حقوق مردم یا تکرار سخن دشمن
عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین القا کردن فاصله افتادن بین مردم و نظام را نوعی شیطنت دانست و تصریح کرد که مجمع محققین و مدرسین همان حرف و گفتار دشمنان را تکرار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه که به اصطلاح در دفاع از حقوق مردم نوشته شده است، اظهار داشت: چند وقت پیش این بیانیه به دست من رسید و در این بیانیه نکاتی ذکر شده است که نه تنها دفاع از حقوق مردم نیست؛ بلکه اجرای این پیشنهادات و نکات ذکر شده در این بیانیه، موجب از هم پاشیدگی جامعه شده و حقوق مردم را تضییع می‌کند.

وی در ادامه افزود: من به چند نکته به صورت سوالی از نویسندگان این بیانیه اشاره می کنم که یکی از آنها این است که این افراد ادعای دفاع از حقوق مردم را دارند؛ درحالی که این افراد بیشتر بر روی همه پرسی و رفراندوم تکیه می‌کنند؛ آیا رفراندوم، حقوق از دست رفته مردم را برمی‌گرداند؟ باید رفراندوم دارای متعلقی باشد؛ یعنی رفراندوم برای چه چیزی؟ آیا منظور آنان این است که مردم را پای صندوق‌های رأی آورده و ببینیم که آنان نظام اسلامی را می خواهند یا نظام دموکراسی غربی و شاهنشاهی را؟ یا خواسته های گروه های معاند و نظام کمونیستی را؟

عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر منظور آنان همینی است که در بالا ذکر کردم، این که همان پیشنهاد عبدالحمید، وزارت خارجه آمریکا، انگلیس و حرف دشمنان انقلاب اسلامی است؛ چراکه این کشورها هستند که مدتی است دوباره بحث رفراندوم را مطرح کرده‌اند؛ درحالی که این خلاف خواسته مردم و امام امت است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری بیان داشت: اگر منظور آنان در این بیانیه این باشد، این پیشنهاد بسیار عجیب است؛ یعنی این گونه پیشنهاد را انسانی که دشمن نظام است مطرح می کند و منظور آنان از رفراندوم این است که از این طریق ببینیم مردم از گرانی یا گرانی ها رضایت دارند یا خیر؟ آیا رضایت یا ناراضی بودن مردم با رفراندوم حل می شود؟ درحالی که قطعاً مردم ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی به گرانی ها راضی نبوده و تورم را نمی خواهند و این امر که نیاز به رفراندوم ندارد.

وی با طرح این سوال که آیا واکنش دیدگاه سطح عالی سیاستگذاری نظام، بی توجه به خواست مردم بوده است؟ اظهار داشت: ما می‌دانیم که سطح عالی سیاستگذاری نظام ایران سلامی، دقیقاً در راستای خواست مردم و جامعه است و هر آنچه که سیاست گذاری می شود، مبتنی بر خواست ملت و افراد جامعه است و نظام اسلامی هیچ وقت بی توجه به خواست مردم نبوده و نیست.

عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرازی از بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه مبنی بر این که «رجوع به آراء عموم، مبنای تصمیم گیری ها بوده و می باشد» ابراز کرد: بله این حرف کاملاً حرف درستی است؛ اما سوال ما از آنان این است که آیا تا به امروز، رجوع به آراء عمومی مردم، مبنای تصمیم گیری نظام اسلامی نبوده است؟ صادر کنندگان این بیانیه باید این گفته را ثابت کنند؛ چراکه نمی شود گفتن جمله ای و پخش کردن آن در بین افراد جامعه، بدون پشتوانه بوده باشد و در واقع این گونه بیان جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با طرح این سوال که آیا وضعیت ایران اسلامی، وضعیت بحرانی و نابسامان است یا خیر، اظهار داشت: بسیار عجیب است که در این بیانیه، وضعیت ایران اسلامی را وضعیت بحرانی و نابسامان ذکر کرده‌اند؛ درحالی که باید از آنان پرسید که آیا واقعا امنیت اجتماعی، امنیت راه ها و مرزها و دیگر مسائلی که نیازمند امنیت است در ایران وجود ندارد؟ هرچند گرانی هایی وجود دارد؛ اما گرانی، نابسامانی نیست و بحران، بحران در همه ابعاد کشور نیست.

این استاد درس خارج حوزه در ادامه خطاب به بیانیه دهندگان و موافقان متن بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه بیان داشت: اگر منظور شما از رفراندوم این است که از مردم بپرسید «آیا شما رفراندوم را قبول دارید یا نه؟» این که امر معلومی بوده و نیازی به رفراندوم ندارد؛ زیرا در این صورت رفراندوم کاری احمقانه است؛ درحالی که شما باید برای حل تورم راهکار ارائه دهید، نه آن که همان حرف هایی که دشمنان انقلاب اسلامی بر زبان جاری می کنند را شما نیز بر زبان جاری کرده و تکرار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه آیا منظور شما این است که مقامات عالی نظام اسلامی ایران بر این اعتقاد هستند که مردم جامعه امکان تحلیل ندارند، عنوان کرد: بطلان این مسئله و گفتارهای شما بر همه ملت ایران واضح و روشن است و بالعکس، همه ملت ایران عکس گفتار شما را در طول این مدت، دیده و هم شنیده اند و این گفتارها تهمت زدن به مقامات عالی نظام است که باید این افراد، پاسخگوی گفتار خود باشند.

عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: هیچ شکی در این نیست که سخن گفتن از نابسامانی و بحران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همان حرف و گفتار دشمنان انقلاب است و نباید کلام دشمنان از داخل شنیده شود و جدایی انداختن بین دیدگاه سطح عالی نظام و مردم و القای فاصله افتادن بین مردم و نظام، نوعی شیطنت است و افرادی دست به گفتار چنین حرف‌هایی می‌زنند که رعایت مصالح کشور را در نظر ندارند.

ارسال نظرات