۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۳۴۴۹۵
مدیر ستاد اقامه نماز در خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم پرهیز از برگزاری جلسات ادارات استان در ساعات نماز

لزوم پرهیز از برگزاری جلسات ادارات استان در ساعات نماز
حجت‌الاسلام احمدی فر با تأکید بر پرهیز از برگزاری جلسات ادارات در ساعت نماز، گفت: برپایی این فریضه مهم اهمیت بسیاری در روند کاری کارکنان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز، در جمع کارکنان استانداری خراسان شمالی، بر اهمیت برگزاری نماز در ادارات استان تأکید کرد و اظهار داشت: برپایی نماز جماعت در ادارات باعث تقویت روحیه معنوی در کارکنان و بهبود روند کاری آن‌ها می‌شود.

وی افزود: متأسفانه وضعیت برپایی نماز در ادارات استان تعریف چندانی ندارد و گاهی اوقات می‌بینیم که مدیران در ساعات اذان و نماز جلسات اداری خود را تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام احمدی فر با بیان اینکه مدیران باید از برگزاری جلسات در ساعات نماز پرهیز کنند، اضافه کرد: بارها در جلسات استانداری تذکر داده‌ایم که جلسات به‌گونه‌ای برگزار شود که با ساعت نماز تداخل نداشته باشد اما این مهم چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه در جلسه شورای اداری با استاندار تذکر دادیم که افزون بر پرهیز از برگزاری جلسات در ساعات نماز مدیران استانداری باید در زمان برپایی نماز باقی مدیران دستگاه‌ها را برای برپایی این امر مهم فرا بخوانند.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: البته استاندار از معاونین و مدیران استانداری خواست که در موقع نماز جلسه‌ای را ترتیب اثر ندهد اما با تأکید استاندار هم می‌بینیم که این مسئله هنوز به‌طور کامل حل‌نشده است.

وی با تأکید بر اهمیت برپایی نماز اول وقت، خاطرنشان کرد: این باعث تأسف است که زمانی که به اداره‌ای مراجعه کردم مدیر آن مجموعه عذر تقصیر خواست که باید برای شرکت در جلسه‌ای در استانداری، اداره را ترک کند.

حجت‌الاسلام احمدی فر افزود: متأسفانه استانداری که بالای 200 نفر کارمند دارد در هنگام برپایی نماز حدود 30 نفر برای برپایی نماز در نمازخانه حاضر می‌شوند و 170 نفر دیگر انگار اصلاً وجود ندارند یا به مرخصی و مأموریت رفته‌اند.

وی ادامه داد: در بهترین و خوش‌بینانه‌ترین حالت تعداد نمازگزاران به 50 نفر می‌رسد آیا باید وضعیت برپایی نماز در ادارات این‌گونه باشد؟

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی بابیان اینکه باید توجه بیشتری نسبت به این فریضه مهم داشت، اظهار کرد: قطعاً مدیری که دغدغه نماز اول وقت را نداشته و با انجام برخی امور نظیر برگزاری جلسات در ساعات نماز سبب کم‌توجهی به این مهم می‌شود در امور کاری خود هم وجدان کاری را در نظر نمی‌گیرد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات