۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۷۳۶۶۸۷
حجت الاسلام والمسلمین مروی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به نقش مهم اعتاب مقدس در حفظ دین‌داری و امید جامعه

ضرورت توجه به نقش مهم اعتاب مقدس در حفظ دین‌داری و امید جامعه
تولیت آستان قدس رضوی همکاری اعتاب مقدس جهان اسلام را موجب تسریع در تحقق اهداف این اماکن شریف دانست و بر نقش عتبات عالیات در حفظ دین‌داری و امید امت اسلام تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار تولیت آستان مقدس علوی که در نجف اشرف انجام شد، راهکارهای ارتقای همکاری‌ها و تبادل تجربیات مشترک را به نحوی که منجر به ارتقای خدمت‌رسانی رفاهی و فرهنگی به زائران شود، مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار اعتاب مقدسه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از ارکان مهم توسل با محوریت توحید و خداباوری، حفظ دینداری و امید جامعه و از مراکز اصلی تبلیغ و ترویج مذهب در طول تاریخ دانست و ابراز کرد: عتبات عالیات ظرفیت‌های عظیمی در تنظیم روابط انسانی مبتنی بر احکام و آموزه‌های دینی دارند و بر ابعاد زندگی فردی و اجتماعی زائران متأثر هستند؛ لذا همکاری و تبادل تجربیات عتبات عالیات جهان اسلام می‌تواند منجر به تسریع در تحقق اهداف این اماکن شریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی یکی از وظایف اعتاب مقدس را فراهم آوری شرایط تحقق زیارت با معرفت برای زائران دانست و ابراز کرد: زائران در زیارت از حیث روحی آمادگی بالایی برای پذیرش معارف الهی دارند که آستان‌های مقدس باید با فعالیت‌های فرهنگی شایسته از این فرصت حداکثر استفاده را در ترویج و تثبیت معارف الهی ببرند.

همچنین در این دیدار آقای عیسی محمدصالح الخرسان، تولیت آستان مقدس علوی ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد تعامل و ارتباط فعال بین اعتاب جهان اسلام، آمادگی این عتبه مقدس را برای توسعه روابط و همکاری‌ها با آستان قدس رضوی اعلام و خواستار ورود عتبه مقدس رضوی به حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در نجف اشرف شد.

ارسال نظرات