۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۴۰۲۰۰
آیت الله خاتمی:

انتخابات هدیه انقلاب به مردم است/ دست آمریکا و اسرائیل را در جنایت شاهچراغ دیدیم

انتخابات هدیه انقلاب به مردم است/ دست آمریکا و اسرائیل را در جنایت شاهچراغ دیدیم
امام جمعه موقت تهران ورود و حضور در انتخابات را عمل صالح دانست چراکه دشمنان را به خشم می آورد و انتخابات را هدیه انقلاب به مردم عزیز ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی اولین نماز جمعه ماه صفر که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، یاری خداوند در دنیا را متنوع برشمرد و ابراز کرد: آیات قرآن غلبه بر ترس و انداختن ترس در جان دشمنان و نهایتاً هلاکت آنان را نوعی از یاری بیان می دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دشمنان علیه انقلاب شما انواع توطئه ها را ردیف کردند اما دست خدا با شما و انقلاب اسلامیتان بود و دشمن نتوانست غلطی انجام دهد؛ دشمنان انقلاب هر کاری را انجام دادند و آخرین عملیاتشان اغتشاشات بود و با پررویی تمام گفتند که آمدیم تا انقلاب را براندازند اما دست از پا درازتر باز گشتند و باز می گویم اگر شیطنت کنند مشت به دهانشان خواهد خورد آنچنان که در پاییز گذشته شیطنت کردند و تودهنی محکمی از ملت ایران خوردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران حسینی هستند، خاطرنشان کرد: ملت ایران ملت امام حسین است و از مکتب امام خود درس ایستادگی آموخته اند لذا دشمنان خیال خام در ذهن خود نپرورانند که ملت ایران امام حسینی است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فضای اربعین گفت: پیاده روی اربعین رزمایش عاشقان ابی عبدالحسین (ع) است و خوشا به حال آنان که توفیق دارند در این رزمایش شرکت کنند.

آیت الله خاتمی اشاره ای به هفته دولت داشت و اذعان کرد: ضمن اعتماد به خدمتگزارن باید نقد ناصحانه داشت و دعا می کنیم دولت محترم موفق به حل مشکلات مردم شوند که مهمترین آنها حل گرانی های سرسام آور است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه تصریح کرد: یکی از بخش های مهم فعالیت های دشمن مخدوش کردن چهره سپاه است چون می بینند سپاه نیروی خدمتگزار و بازوی این ملت است، مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند «سپاه پاسداران اسلامی بزرگترین سازمان ضد تروریستی در همه دنیا است».

وی  با اشاره به دغدغه مومنین نسبت به هنجار شکنی و بی حجابی در جامعه اذعان کرد: مسئله بی حجابی متدینین و حزب الهی ها را خون به جگر کرده و احساس می کنم اگر هر هفته از بی حجابی نگوییم تئورسین های بی حجابی کم کم منکر منکر بودن بی حجابی می شوند در حالیکه از منکرات قطعی بدون تردید است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان بخشی از وصیت نامه شهید حججی گفت: مبادا چادر از سرتان بردارید و رنگ و لعاب ها شما را به گناه بیندازد، به یاد حضرت رقیه (س) بیفتید و از همه می خواهم که فریب فرهنگ و مدهای غربی را نخورند و ایران اسلامی کشور حجاب و عفاف باشد.

آیت الله خاتمی با اشاره به ترور در حرم شاه چراغ ابراز کرد: ای جنایت سه بُعد دارد، بعد اول شهادت آن دو عزیز است و خوش بحال آنها که با این حالت به دیدار خدا رفتند، بُعد دیگر در رابطه با جانیان این جنایت هست که داعش این عملیات تروریستی را برعهده گرفت اما داعش ساخته و پرداخته آمریکا است و این را خودشان در مناظرات گفته اند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در این جنایت دست آمریکا و اسرائیل را می بینیم، ادامه داد: بُعد سوم این است که مسئولین برای برخورد با تروریست‌ها انگیزه دارند و هیچ تردید نکنید به سرعت به جنایت این‌ها رسیدگی و انتقام از این خون‌های پاک گرفته خواهد شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به انتخابات اظهار کرد: مقام معظم رهبری چهار اصل اساسی برای انتخابات شامل سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری و رقابت در انتخابات بیان کرده اند که همه مسئولین باید این چهار اصل را رعایت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتخابات از هدایای انقلاب اسلامی به مردم عزیز است، در طول حکومت سیاه پهلوی پدر و پسر اسم انتخابات بود اما در واقع انتخاباتی نبود، ساواک اسامی را تهیه می کرد و به نخست وزیر می داد، نخست وزیر به شاه می داد و شاه هم آنهایی را که نمی خواست را خط می زد و آنهایی که خط زده نبودند نماینده بودند چه تعدادی از مردم بیایند و چه نیایند.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب پیوسته سفارش به حضور در انتخابات داشتند، خاطرنشان کرد: ورود و حضور در انتخابات عمل صالح است چون دشمنان را به خشم می آورد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن ملت است، ابراز داشت: اینکه بگوییم مردم در این انتخابات شرکت نمی کنند عملی ضد انقلابی است و امام راحل عظیم الشان در تاریخ 12 مرداد 58 برای دعوت به شرکت همگان در خبرگان فرمودند ملت شریف و مبارز ایران دشمنان اسلام و نهضت در خارج و داخل تبلیغات زهرآگین خود را شروع کردند و چنین وانمود می کنند که مردم ایران در این انتخابات بی تفاوت هستند و به سردی و سستی گراییده اند، می خواهند شما را متهم کنند که از جمهوری اسلامی روی برگردانیده اید از شما ملت مبارز انتظار دارم که با شرکت همگانی خود یاوه سرایان را رسوا کنید.

وی افزود: حضور نزدیک 49 هزار نفر در پیش ثبت نام، این حضور وضعیت با انگیزه بودن و حضور با انگیزه مردم در انتخابات است، نفس این حضور ستودنی و تقدیرکردنی است.

ارسال نظرات