۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۷۴۲۴۸۰
امام جمعه اهل تسنن جنوب فارس:

غرب با ایجاد گروه های تکفیری باعث اسلام هراسی و اسلام ستیزی شد

غرب با ایجاد گروه های تکفیری باعث اسلام هراسی و اسلام ستیزی شد
پنل تخصصی نشست حقوق بشر آمریکایی با موضوع «سیاست آمریکایی در ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی» در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، پنل تخصصی نشست حقوق بشر آمریکایی با موضوع «سیاست آمریکایی در ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی»با حضور شیخ سید عدنان حسینی امام جمعه اهل تسنن جنوب استان فارس و دکتر سعید حقیقی مدیرکل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد.

شیخ سید عدنان حسینی در این نشست به نحوه شکل‌گیری گرو‌هک‌های تکفیری اشاره کرده و گفت: غرب، گروه‌هایی را از خود مسلمانان و از درون خودشان به‌وجود آورد که بتواند در برابر اعتقادات آنان مشاجره و اختلاف پدید آورد و بدین صورت گروهک‌های تکفیری و ارعابی شکل گرفت. غرب این کار را با برنامه‌ریزی انجام داده و باعث ترویج اسلام هراسی و اسلام ستیزی شد.

وی عنوان کرد: لازم است برنامه‌ای تدوین و به جهان مخابره و اعلام نماییم که مسلمانی این نیست که مسلمان دیگری را بکُشیم و شخصیت انسانی او را ترور کنیم، چرا که اعتقاد ما بر این است که تعرض به جان و مال افراد بشر حرام است.

دکتر سعید حقیقی، در خصوص تروریسم و حمایت آمریکا از این پدیده و نقض حقوق بشر به ایراد سخن پرداخت و گفت: سیاست‌های آمریکا همیشه با اقدامی کلان همراه است که عبارت از حفظ قدرت‌طلبی و هژمونی در دنیاست. این مسأله از روحیه استکباری آنان نشأت می‌گیرد. آمریکا برای تحقق سیاستهای کلان خود شفاف عمل نمی‌کند بلکه در ظاهر، خود را مدافع حقوق بشر معرفی نموده اما در واقع ناقض آن است و از ابزاری همچون پدیده تروریسم استفاده می‌کند.

مدیرکل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در ادامه ضمن بیان مصادیقی در باب استناد ایجاد و تقویت پدیده تروریسم توسط آمریکا، گفت: آمریکا پس از حمایت از گروه‌های تروریستی متعدد در نقشه‌های کلان خود که در مورد هژمونی و تفوق بر دنیاست، به سراغ ایران، مرکز اسلامی جهان آمده و از تاکتیک‌های مختلفی استفاده کرد.

حقیقی اظهار داشت: به‌دلیل اینکه دشمنی آمریکا با انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و حرکت مردمی و نشأت گرفته از اهل بیت(ع)، به سال های دیرین بر‌می‌گردد، این دشمنی پیچیدگی بیشتری دارد و در این مسیر از حربه‌های مختلف و پیچیده‌ای استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: به‌عنوان راهکار لازم است توطئه‌ها و تدابیر شوم و مذبوحانه دشمنان را بشناسیم و در برابرشان تصمیم صحیح و عالمانه اتخاذ کنیم.

ارسال نظرات