۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۴۷۵۳۳
فرمانده سپاه کاشان خبر داد؛

باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان کاشان احداث می‌شود

باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان کاشان احداث می‌شود
اصفهان – سرهنگ اکبری گفت: شهرداری کاشان برای احداث پردیس باغ موزه دفاع مقدس که اقدامات زیرساختی آن از ۶ سال قبل آغاز شده است سالانه ۵۰ میلیارد ریال اعتباراختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ کریم اکبری ظهر امروز در جلسه کنگره ملی شهدای کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: با ابلاغ برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان کمیته‌های مربوطه تشکیل شد و از ۱۲ آبان سال گذشته کار اجرایی کنگره ملی کاشان آغاز شده است.

وی کمیته تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، کمیته مراکز آموزش عالی و دانشجویی، کمیته ورزش و جوانان، کمیته بانوان و کمیته کودک و نوجوانان را از جمله کمیته‌های کنگره ملی شهدا اعلام کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان همچنین کمیته خدمت‌رسانی، کمیته ادارات و کارمندان، کمیته مساجد و هیئات و موسسات مردم‌نهاد و کمیته سنگرسازان بی‌سنگر را از دیگر کمیته‌های کنگره ملی شهدای کاشان اعلام کرد و گفت: یکی از خاستگاه‌های شیعه به واسطه حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) کاشان بوده به نحوی که اولین نماز جمعه کشور توسط این امامزاده واجب‌التعظیم در کاشان اقامه شد.

به گفته وی کارگروه‌های هنر و تولیدات هنری به ریاست رئیس اداره ارشاد، کارگروه روابط عمومی، کارگروه بخش‌های تابعه به ریاست معاون سیاسی فرمانداری کاشان و کارگروه تطبیق تشکیل شده است.

سرهنگ اکبری با اشاره به مدفون شدن ۷۳ شهید از تیپ فاطمیون در گلزار شهدای دارالسلام کاشان، یادآور شد: نیمی از شهدای تیپ فاطمیون استان اصفهان ازشهرستان کاشان هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان با بیان اینکه سه شهید کاشانی مدافع حرم نیز در این شهرستان مدفون هستند اظهار داشت: شهرستان کاشان بیش از ۱۸۰۰ شهید از قشر‌های مختلف را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.


وی از تشکیل تیم ۱۵ نفره برای کیفی‌سازی تصاویر شهدا بسیج خبر داد و گفت: تا کنون یک هزار و ۲۰۰ تصویر از شهدای شهرستان کاشان توسط این تیم ۱۵ نفره کیفی‌سازی شده است.

سرهنگ اکبری در ادامه از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی کنگره شهدای شهرستان کاشان خبر داد و افزود: پیش‌بینی شده است ۱۰ تئاتر ویژه این کنگره ملی در کاشان برگزار شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان همچنین یادآور شد: شهرداری کاشان برای احداث پردیس باغ موزه دفاع مقدس که اقدامات زیرساختی آن از ۶ سال قبل آغاز شده است سالانه ۵۰ میلیارد ریال اعتباراختصاص می‌دهد.

به گفته وی عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس شهرستان کاشان از سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است تا با احداث باغ موزه دفاع مقدس در کاشان به عنوان یک مکان جذاب برای نسل‌های آینده باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات