۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۷۵۰۴۴۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اعتکاف از برکات معنوی انقلاب اسلامی است

اعتکاف از برکات معنوی انقلاب اسلامی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اعتکاف از برکات معنوی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: هر معتکفی خود را ملزم کرده با تمام وجود به خداوند روی آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جمع معتکفین دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: شما توفیق احیاء سنت پیامبراکرم(ص) را دارید.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف از برکات معنوی انقلاب اسلامی ایران است، افزود: معتکفینی در سنین نوجوانی و جوانی به خدا نزدیک می‌شوند نعمت بزرگی است که خدا را برای این نعمت باید شاکر باشیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، کسانی که مجریان اعتکاف هستند باید کاری کنند که ذهن، فکر، قلب و عقل معتکف به خدا نزدیک شود.

وی ادامه داد: آیت الله جوادی آملی در کتاب بر بال ملائک می‌نویسد، کسی که می‌خواهد معتکف شود باید متوجه باشد که اعتکاف شرایطی برای صحت و شرایطی برای قبولی و شرایطی برای کمال دارد و شما می‌توانید با همت بلند همه را اجرایی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امیرمومنان (ع) در حکمت ۴۷ می‌فرماید، ارزش هر انسانی به مال و سرمایه نیست بلکه ارزش انسان به همت او است و همت بلند را از امیرمومنان (ع) و شاگردانش آموزش دید.

وی افزود: برادران و خواهران معتکف همت خود را بلند کنید و از امیرمومنان (ع) عیدی بخواهید و بگوئید نمی‌خواهیم فقط اعتکاف ما درست باشد بلکه هم اعتکاف ما قبول و هم کامل و در حد کمال باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به برخی شروط اعتکاف صحیح، گفت: نخستین شرط صحت، شرط نفسانی است و منظور از شرط نفسانی عقل است و انسان عقب مانده ذهنی در حدّ شدید عبادت بر او واجب نیست.

وی در مورد شرط کمال اعتکاف گفت: اوج و کمال اعتکاف آن است که انسان عقل و دل و دیگر اعضای بدن خود را تنها برای اعمال صالح وقف کند و آن‌ها را بر درگاه خداوند و اراده مقدس او حبس کند.

به گفته وی معتکف باید فکر و جان و اعضای خود را با افسار‌های مراقبت به خوبی مهار کند و از چیز‌هایی که روزه دار باید از آن بپرهیزد کاملا خودداری کند، بلکه دقت معتکف باید به مراتب بیشتر از روزه دار باشد، زیرا او هم روزه دار است و هم معتکف است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه هر معتکفی خود را ملزم کرده با تمام وجود به خداوند روی آورد، اظهار داشت: شرط کمال اعتکاف این است که ذهن، قلب و عقل و اعضاء بدن در اعتکاف باشند و این چند روز را ملزم باشد فقط در خدمت خدا باشد و خطورات ذهنی خود را از غیر طاعت خدا رها کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات