۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۷۷۳۸۳
مدیرمسؤول روزنامه شهرآرا:

ادبیات نشریات حوزوی به ادبیات مورد قبول جامعه نزدیک‌ شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرمسؤول روزنامه شهرآرا با اشاره به این‌که گستردگی و اثرگذاری فضای مجازی، حضور بیش از پیش اندیشمندان و فرهیختگان حوزه را می‌طلبد، گفت: خبرگزاری رسا حرکت مبارک و ارزنده‌ای‌ را در این جهت پی‌گیری می کند.
نشريات تجربي
سید جلال فیاضی، مدیرمسؤول روزنامه شهرآرا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد که در حاشیه بازدید از نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان صورت گرفت، ‌رویکرد حوزه به ادبیات مکتوب و مطبوعات را مسأله ای مهم دانست ‌که می تواند ابزار رسانه را در اختیار حرکت های دینی قرار داده و پل ارتباطی حوزه و مردم باشد.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباط حوز و مردم به شیوه‌های مختلف به ویژه رسانه های مکتوب ادامه داد: ادبیات نشریات حوزه بایستی به ادبیات مورد قبول و فهم جامعه نزدیک‌تر شود تا امکان انتقال مفاهیم دینی متناسب با شرایط زمان و نیاز مخاطب هرچه بیشتر فراهم شود.

مدیرعامل سابق ایرنا، نقد مسائل فرهنگی و اجتماعی از منظر دین را مهم‌ترین موضوعی دانست که حوزویان می توانند در ابعاد رسانه ای در آن وارد شوند.

وی با بیان این‌که حوزه تاکنون تلاش‌های چشمگیری در این عرصه انجام داده؛ اما راه زیادی نیز در پیش دارد، تصریح کرد: رویکرد حوزه به ارتباط بیشتر با جامعه و جوانان از طریق استفاده از ابزارهای رسانه ای در تقویت پیوند مردم و حوزه مؤثر است.

فیاضی در خصوص فعالیت خبرگزاری رسا در عرصه روحانیت ابراز داشت: این خبرگزاری حرکت مبارکی را در جهت ارتباط بین حوزه و دنیای مجازی پی‌گیری می کند؛ از این رو‌ گستردگی و اثرگذاری فضای مجازی، حضور بیش از پیش اندیشمندان و فرهیختگان حوزه را در این عرصه می‌طلبد.

وی گفت: پیشنهاد می کنم خبرگزاری رسا از راه ارتباط‌گیری با رسانه های مکتوب، تلاش کند تا اخبار این خبرگزاری در مطبوعات نیز منتشر شود‌.

وی در پاسخ به این سوال که روزنامه شهرآرا تا چه حد در جهت رسانه‌ای شدن حوزه تلاش کرده است، اظهار داشت: شهرآرا یک روزنامه محلی است؛ از این رو تلاش می کند همه ابعاد فرهنگی اجتماعی شهر را به شکلی پوشش دهد؛ بر همین اساس ‌یک صفحه به حوزه اختصاص داده شده که هر هفته خبرهای مراکز حوزوی را منعکس می کند و مورد استقبال حوزویان نیز واقع شده است.

فیاضی افزود: در صفحات دیگر روزنامه نیز از توانمندی حوزه وطلاب جوان در تحلیل مسائل اجتماعی و مشاوره استفاده می کنیم و امیدوارم بتوانیم در آینده زمینه ارتباط مردم و حوزه را به شکلی گسترده‌تر فراهم کنیم./930/ت302/س

ارسال نظرات