۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۸۰۷۲۹
آیت الله نوری همدانی:

معلمان دانش آموزان را با اهداف و دستاوردهای انقلاب آشنا کنند/ کتب درسی دانشگاه ها باید اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی،‌ در دیدار با فرهنگیان و معلمان استان کرمان، بر ضرورت اصلاح کتب درسی نظام آموزشی کشور تاکید و تصریح کرد: کتبی که در حال حاضر در مجامع علمی و دانشگاهی ما تدریس می شود، غربی است و باید با برنامه ریزی مناسب اصلاح شود.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار با فرهنگیان و معلمان استان کرمان، در حسینیه ثارالله این شهر، با اشاره به فضیلت علم و دانش در دین مبین اسلام اظهار داشت: مقوله علم و دانش در آموزه های دینی، از جایگاه فوق العاده ای برخوردار است.

این مرجع تقلید، اولین پیام خدا به حضرت پیامبر(ص) هنگام نزول وحی را تاکید بر علم و دانش دانست و تصریح کرد: امروز باید جامعه ما به علم آموزی توجه ویژه ای داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، وظیفه معلمان را در تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی و دانش آموزان بسیار مهم و اساسی خواند و بیان داشت: معلمان باید به رسالت خود بیش از پیش توجه کنند و بدانند که کار آنها مقدس و با ارزش است و باید سعی کنند دانش آموزانی با تقوا و متعهد تربیت کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی را از وظایف مهم معلمان و فرهنگیان دانست و اظهار داشت: فرهنگیان و معلمان قشر شریفی در جامعه اسلامی هستند و باید دانش آموزان را با اهداف انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا سازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه، بر ضرورت اصلاح کتب درسی نظام دانشگاه های کشور تاکید و تصریح کرد: کتبی که در حال حاضر در مجامع علمی و دانشگاهی ما تدریس می شود، غربی است و باید با برنامه ریزی مناسب اصلاح شود.

وی با اشاره به اهمیت مسائل علمی و تاثیر آن بر دانش آموزان و دانشجویان ابراز داشت: علوم انسانی که در دانشگاه های کشور تدریس می شود، باید مطابق با مسائل دینی باشد و جنبه های سکولار از آن حذف شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت اصلاح علوم انسانی و استخراج آن از قرآن و روایات اسلامی ابراز داشت: یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری،‌ استخراج علوم انسانی از قرآن کریم است و باید مسؤولان ذیربط با برنامه ریزی مناسب به این امر مهم توجه و اهتمام کافی داشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، سابقه دین اسلام را در علوم مختلف درخشان خواند و ابراز داشت: متاسفانه غربی ها این علوم را از ما گرفته و با زدودن جنبه های اسلامی،‌ این علوم را سکولار شده به امت های اسلامی تحویل دادند و اکنون ما از این علوم بهره می گیریم.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و تاثیر شگرف آن در عرصه های داخلی و بین المللی، حراست از انقلاب را وظیفه ای همگانی دانست و تاکید کرد:‌ امروز همه ما باید با حضور در صحنه قدردان انقلاب اسلامی باشیم و رسالت خود را در قبال این نظام انجام دهیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات