۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۸۱۱۵۷

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت امروز با حضور آیت الله شبستری در تبریز آغاز به کار کرد.
جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت آغاز به کار کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در چهارمین جشنواره بین المللی رحمت 88 اثر از فیلم سازان ایرانی و خارجی به مدت شش روز اکران خواهد شد که از این تعداد اثر، 13 فیلم از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، فرانسه، قیرقیزستان، لهستان و مصر به نمایش عمومی در خواهد آمد.

بنا بر این گزارش؛ بیشترین آثار کشورهای خارجی به جمهوری آذربایجان با تعداد پنج اثر تعلق دارد.

جلوه های رفتار و اخلاق سیره نبوی در زندگی انسان معاصر، نقش معنویت و اعتقادات دینی در بهبود روابط انسانی و نقش وحدت آفرین پیامبر در زندگی مسلمانان جزو محورهای جشنواره بوده و شرکت کنندگان در جشنواره آثار خود را در یکی از قالب های لوح فشرده (‌دی.وی.دی) و با سیستم ضبط پال به دبیرخانه ارسال کرده اند.

حداکثر زمان برای فیلم های شرکت کننده در بخش های مختلف داستانی سی دقیقه، برای فیلم های مستند چهل دقیقه، برای فیلم‌های پویانمایی پانزده دقیقه و برای نماهنگ هشت دقیقه در نظر گرفته شده که قابلیت پخش صدا و تصویر را داشته باشند.

پس از بررسی آثار ارسال شده توسط هیأت داوری‌، در مجموع 88 اثر در چهار بخش مستند،‌ داستانی، پویانمایی و انیمیشن مرتبط با موضوع که دارای شاخص های مد نظر جشنواره و مفاهیم ارزشمند بودند انتخاب و به بخش مسابقه جشنواره راه یافته اند.

گفتنی است، نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه رحمت از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و همزمان با سال پیامبر اعظم‌(ص) در سال 1385 در تبریز استارت خورد و به دلیل استقبال چشمگیر فیلم سازان و با هدف معرفی بیشتر ابعاد شخصیتی پیامبر اعظم‌(س) در قالب تصویر و شناسایی توانمندی‌های جهان اسلام در تولید آثار سینمایی در دوره‌های بعدی در سطح بین المللی برگزار شد.

بنابر این گزارش؛ این جشنواره در راستای تبیین نقش معنویت و اعتقادات دینی در بهبود روابط انسانی در دنیای کنونی که انسان پیشرفته از فقر و کمرنگی هویت دینی و معنوی رنج می‌برد، تدوین شده و زمینه‌ای را فراهم کرده تا هنرمندان مسلمان و متعهد به ادیان الهی در عرصه سینما با تولید آثار سینمایی ارزشی و فاخر به تبیین ارزش‌های غنی دینی و معنوی بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رحمت باید مخاطبان خود را به ساحت مقدس پیامبر اسلام‌(ص) و شخصیت والای ایشان جلب کند.

علی داننده افزود: سخن گفتن از برترین مخلوق عالم و بهترین انسان ها با زبان هنر آسان است چرا که او سرچشمه همه خوبی ها و کمال ها است و هر غواص معرفتی می تواند از این اقیانوس رحمت بهره ها ببرد.

وی خاطر نشان کرد: از سویی دیگر سخن گفتن با زبان هنر بسیار سخت است چرا که بیان حق مطلب در مورد شخصیت بی نظیر پیامبر عملی بسیار دشوار و حساس است.

داننده با اشاره به شخصیت و جایگاه والای پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: بدون تردید کاروان بشریت به راهبری ایشان به سوی حیات طیبه در حرکت است ، حیاتی که توحید محور، نورانی و سرشار از معنویت و آکنده از شمیم معرفت است و به جرات از جهالت و غفلت و ظلم و استبداد به دور می باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات