۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۵۱۵
به زودی؛

بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی مهدویت در مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران با اشاره به این که راه اندازی کتابخانه تخصصی مهدویت در غرب استان مراحل پایانی خود را می گذراند، گفت: در آینده ای نزدیک شاهد آغاز به کار این کتابخانه تخصصی در استان خواهیم بود.
 کتابخانه
محمد علی خزایی، مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که راه اندازی کتابخانه تخصصی مهدویت در غرب استان مراحل پایانی خود را می گذراند، گفت: در آینده ای نزدیک شاهد آغاز به کار این کتابخانه تخصصی در استان خواهیم بود.

وی با بیان این که سه هزار جلد کتاب با 300 عنوان در این کتابخانه وجود دارد، افزود: این مجموعه بزرگترین کتابخانه تخصصی مهدویت در مازندران است.

خزایی با اشاره به این که همه کتاب های موجود در این مرکز مرتبط با موضوع مهدویت است، تصریح کرد: شبهات مهدویت، ملاقات گرایی، زندگانی امام زمان(عج)، فرقه های انحرافی، موعود گرایی و ظهور بخشی از مهم ترین عناوین کتاب های این کتابخانه بزرگ است.

مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران با اشاره به این که کانون تخصصی مهدویت استان فعالیت خود را از سال 88 در غرب مازندران با محوریت شهرستان چالوس آغاز کرد، ادامه داد: خوشبختانه این مجموعه در این مدت فعالیت های مناسبی در خصوص تبلیغ فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه انجام داده است.

خزایی به برگزای همایش بزرگ ظهور آفتاب سال گذشته از سوی این کانون در چالوس اشاره کرد و بیان داشت: این همایش بزرگ مرداد ماه سال گذشته با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و سخرانی رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام قرائتی با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه برگزار شد.

وی در ادامه سخنان خود، آموزش را مهم‌ترین برنامه کانون تخصصی مهدویت درسال برشمرد و گفت: متأسفانه در بحث آموزش معارف مهدویت در سطح کشور اقدامات تأثیر‌گذار صورت نگرفته است و تنها به برگزاری برخی سمینار و همایش اکتفا شده است.

مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه ما هنوز با با اندیشه‌های والای انتظار آشنایی ندارند، ادامه داد: متولیان دینی و فرهنگی باید برنامه‌های خود را معطوف به برگزاری دوره‌های آموزشی مباحث مرتبط با مهدویت کنند.

خزایی به برگزاری دوره آموزش مقدماتی تربیت مربی مهدویت بهمن‌ماه سال گذشته در غرب استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این دوره آموزشی با استقبال گسترده روبه‌رو شد.

وی با بیان این که این دوره آموزشی مقدماتی به مدت یک هفته در چالوس برگزار شد، ادامه داد: در این دوره آموزشی فرهنگیان و طلاب مدارس علمیه شهرهای غرب استان شرکت داشتند.

مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران ادامه داد: دوره تکمیلی و پایانی تربیت مربی مهدویت به زودی برگزار خواهد شد و به کسانی که حائز رتبه شدند گواهی مربی مهدویت اعطا می شود./950/ت302/س
ارسال نظرات