۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۰۹۲
مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران:

نهادینه‌شدن فرهنگ مهدوی نیازمند شناخت عمیق مفهوم انتظار است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران با بیان این که تبیین اصولی مؤلفه‌های حقیقی فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه ضروری است، گفت: شناخت درونی با آموزه های والای انتظار زمینه نهادینه شدن فرهنگ مهدوی در جامعه را فراهم خواهد کرد.
نهادینه‌شدن فرهنگ مهدوی نیازمند شناخت عمیق مفهوم انتظار است
محمد علی خزایی، مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که تبیین اصولی مؤلفه‌های حقیقی فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه ضروری است، گفت: شناخت درونی با آموزه‌های والای انتظار زمینه نهادینه‌شدن فرهنگ مهدوی در جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی، نهادینه‌کردن فرهنگ مهدویت را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و تصریح کرد: باید برای احیای فرهنگ مهدویت به دنبال روش‌های جدید باشیم و امروز در کشور نیز برای تبلیغ مهدویت دچار انحراف‌هایی شده‌ایم که این مسأله باید جبران شود.

خزایی با بیان این که فرهنگ مهدویت و انتظار باید به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود، بیان داشت: باید با شیوه‌های نوین تبلیغی فرهنگ انتظار را در سطح جهان نهادینه کنیم.

مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران با اشاره به این که متأسفانه در راستای جهانی شدن فرهنگ انتظار تاکنون اقدام تأثیرگذار خاصی در کشور صورت نگرفته است، بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید با برنامه‌ریزی تلاش خود را در این جهت بیشتر کنند.

وی، اعتقاد به مهدویت را یک تفکر اصیل دینی دانست و خاطرنشان کرد: این تفکر دینی باید به شیوه‌ای مناسب در سطوح مختلف جامعه ترویج و تبلیغ شود.

خزایی با اشاره به این که علیرغم فعالیت‌های صورت گرفته در این عرصه، اما این فرهنگ اصیل هنوز از مهجوریت خارج نشده است، ادامه داد: خلأ کارهای ترویجی و تبلیغی در این عرصه همچنان حس می شود.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام از هر روزنه‌ای برای تبلیغ فرقه‌های انحرافی در سطح جامعه استفاده می‌کنند، بیان داشت: متأسفانه امروز هزاران سایت و وبلاگ مروج فرقه های ضاله هستند.

خزایی با تأکید براین که تبلیغ مهدویت و فرهنگ انتظار نیازمند حرکت جهاد‌گونه است، خاطرنشان کرد: همه نهادهای دینی و فرهنگی کشور باید با کنار گذاشتن کارهای موازی همسو با هم به اقدامات تخصصی و ریشه‌ای در این عرصه بپردازند.

مسؤول کانون تخصصی مهدویت مازندران، آموزش‌های مقدماتی و تخصصی معارف مهدویت برای اقشار مختلف جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: امروز بهترین راهکار برای نهادینه‌کردن فرهنگ مهدویت و خنثی‌کردن تلاش دشمنان در این حوزه آشنایی جامعه با مؤلفه‌های انتظار است./950/ت302/س
ارسال نظرات