۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۶۱۷
مسؤول امور اساتید حوزه‌های علمیه خبر داد؛

امکان استفاده استادان حوزه علمیه از دروس خارج در استان‌ها فراهم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور اساتید حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این که بسیاری از استادان در شهرستان ها امکان استفاده رسمی از دروس خارج را ندارند، گفت: از طریق محصولات آموزشی و آموزش از راه دور امکان استفاده اساتید از دروس خارج فراهم خواهد شد.
حجت الاسلام فاضل مسؤول امور اساتيد مرکز مديريت حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد فاضل، مسؤول امور اساتید حوزه های علمیه کشور امروز در نخستین دوره دانش افزایی اساتید مدارس علمیه استان که در اردوگاه شهدای دانش آموز ساری برگزار شد، با اشاره به این که مدارس علمیه امروز با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: افزایش فضای فیزیکی و ورود دانش‌های جدید از ‌مهم‌ترین تغییراتی که در سطح مدارس علمیه در ‌چند سال اخیر روی داده است.

وی با اشاره به این که دغدغه امروز اساتید حوزه نسبت به گذشته بیشتر شده است، افزود: این را باید در نظر گیریم که مخاطبان دیروز و امروز روحانیت نیز بسیار متفاوت هستند.

حجت الاسلام فاضل، انتقال دانش و مهارت را از پدیده های مهمی عنوان کرد که در عرصه آموزشی دچار تحول شده اند که باید درحوزه تقویت شود.

وی با تأکید براین که حمایت از اساتید حوزه باید بیشتر شود، ادامه داد: توجه بیشتر به اساتید مدارس علمیه کشور دغدغه‌های آنها را کاهش خواهند و این مسأله سبب تقویت روحیه علم‌آموزی در آنها خواهد شد.

مسؤول امور اساتید حوزه‌های علمیه‌ با اشاره به این که در حال حاضر تدریس دروس خارج، سطح دو و سه تنها در قم رسمیت دارد، ادامه داد: ما بنا داریم این دروس را در استان های کشور نیز رسمیت بخشیم که در صورت تحقق این مسأله جلوی مهاجرت زیاد طلاب از شهرستان ها به قم گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که تقویت دروس سطح و خارج در شهرستان ها زمینه بهره گیری از طلاب نخبه استان ها در فعالیت های دینی و فرهنگی را فراهم خواهد کرد، گفت: پرورش طلاب در شهرستان ها اگر با برنامه ریزی صورت گیرد می توان بخش زیادی از کمبودهای فرهنگی کشور را مرتفع کرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از اساتید در شهرستان ها امکان استفاده رسمی از دروس خارج را ندارند، ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم از طریق محصولات آموزشی و آموزش از راه دور امکان استفاده اساتید از دروس خارج را فراهم کنیم.

مسؤول امور اساتید حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که در حال حاضر برخی از اساتید در سطح کشور حکم استادی ندارند، گفت: باید به سمتی پیش رویم که همه اساتید حکم دار شوند و این ظرفیت و انرژی در مازندران بیشتر است.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که مازندران توانایی برپایی کرسی درس خارج و سطوح بالاتر را دارد، ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته سطوح دو، سه و درس خارج در آینده ای نزدیک در استان مازندران راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پایان افزود: انتقال دانش و یادگیری فرآیند‌های متعددی دارد که اگر این شرایط را آسان‌تر کنیم یادگیری نیز بهتر صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، نخستین دوره دانش‌افزایی اساتید مدارس علمیه مازندران از امروز به مدت دو روز در اردوگاه شهدای دانش‌آموز در ساری آغاز به کار کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات