۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۱۲۱
حجت الاسلام فرحزاد:

پذیرش ولایت اهل بیت رمز قبولی اعمال انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، پذیرش ولایت امام علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت را رمز قبولی اعمال انسان ها دانست و تاکید کرد: کسانی که ولایت مولا علی(ع) را نپذیرند، اگر هزاران سال هم عبادت کنند، اعمال شان پذیرفته نمی شود.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فرحزاد از اساتید حوزه علمیه قم، در نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان درمراسم احیای شب قدر که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، رمز اجابت دعا را ذکر شریف صلوات دانست.

وی تصریح کرد: دعا وقتی اجابت می شود که به واسطه های آن نیز دعا شود، از این رو سفارش شده است که قبل از دعا، درود و صلوات بر پیامبر و اهل بیت شریف ایشان فرستاده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه به فضیلت شب قدر و اعمال وارده در این شب اشاره و با بیان شب قدر شب استغاثه و انابه به درگاه خداوند تبارک و تعالی دانست و عنوان کرد: از جمله اعمالی که مولا علی(ع) در این شب بسیار تکرار می کردند ذکر صلوات بوده است.

این خطیب و مبلغ حوزه تاکید کرد: پرونده یک سال و حتی یک عمر انسان در شب های قدر رقم می خورد، این شب بهترین فرصت برای این است که انسان توشه برگیرد و خود را به خدا نزدیک کند و از تعلقات دنیوی دل بکند.

حجت الاسلام فرحزاد قرائت دعای جوشن کبیر را از دیگر اعمال وارده در لیالی قدر دانست و تاکید کرد: باید در این شب از خدا بخواهیم که به فریاد ما برسد و ما را از ابتلائات دنیوی نجات دهد.

وی لیالی قدر را شب های اجابت دعا دانست و گفت: شب قدر شبی است که سرنوشت و تقدیر انسان در آن رقم می خورد و باید از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم و از خدا بخواهیم که از سر تقصیرات ما درگذرد و ما را حتی یک لحظه به خودمان وانگذارد.

حجت الاسلام فرحزاد محبت مولا علی(ع) را رمز و کلید عبور انسان از پل صراط دانست و تصریح کرد: کسانی که محبت حضرت علی(ع) را در دل نداشته باشند موفق نخواهند شد از پل صراط به سلامت عبور کنند.

این خطیب حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که اهل تقوا باشند و خود را به محرمات و آلودگی ها دچار نکنند، موفق خواهند شد در روز قیامت از پل صراط عبور کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که ولایت مولا علی(ع) را نپذیرفتند و یا عناد ورزیدند اگر هزاران سال عبادت کنند، نه تنها اعمال شان پذیرفته نمی شود، بلکه اگر انگار ولایت کند او را به صورت به آتش دوزخ می اندازند، هر کس که می خواهد باشد.

حجت الاسلام فرحزاد با محکوم کردن اقدامات وهابیون افراطی ابرازداشت: وهابی ها که زائران امام حسین و امام علی(ع) را به شهادت می رسانند و ادعای مسلمانی هم می کنند به هر میزان هم عبادت کنند روز قیامت با صورت به آتش دوزخ اندوخته خواهند شد.

این خطیب حوزه علمیه گفت: برخی از گناهان و معاصی است که قابل تدارک و جبران نیست که یکی از آنها بغض و کینه نسبت به مولا علی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اما لغزش در فروع دین قابل توبه، جبران و تدارک است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات