۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۲۱۷
مسؤول شورای هماهنگی قزوین:

اندیشه‌های امام راحل نور امید را در قلوب ملت فلسطین روشن کرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی قزوین با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز جهانی قدس، گفت: افکار و اندیشه‌های امام راحل نور امید را در قلوب مردم مسلمان جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین روشن کرد.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی قابل، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس را نشان عمق هوشمندی و درایت حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: حضور گسترده امت اسلامی در این راهپیمایی به منزله تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) است.

وی با اشاره به این که نامگذاری روز جهانی قدس ابتکار حضرت امام خمینی(ره) و هدیه‌ای ارزشمند از سوی او برای مردم فلسطین و همه مسلمین جهان است، ادامه داد: آخرین جمعه برای همه مسلمانان جهان از همه مذاهب و در همه جای عالم از اهمیت خاصی برخوردار است و انتخاب این روز از سوی حضرت امام(ره) به معنای آن است که راه آزادی قدس وحدت مسلمانان است.

حجت الاسلام قابل، روز جهانی قدس را فرصتی برای همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان در راستای حمایت از بیت‌المقدس و ملت مظلوم فلسطین برای مبارزه با رژیم پلید صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی امروز به عنوان مظهر قدرت غیرقانونی و سلطه‌گر در سراسر جهان شناخته شده که همه ارزش‌های انسانی را زیر پا گذاشته است.

وی با بیان این که حمایت از فلسطین و قدس یک وظیفه انسانی و اسلا‌می است، گفت: هیچ مسلمانی نمی‌تواند در مورد حوادثی که نسبت به مردم مظلوم فلسطین و نیز در مورد قبله اول مسلمانان و مسجدالا‌قصی رخ داده است، بی‌تفاوت باشد.

مسؤول شورای هماهنگی قزوین با بیان این که دفاع از حق مظلوم و افراد ستمدیده همواره جزو مبانی و احکام اسلامی بوده و نامگذاری روز قدس برگرفته از احکام اسلامی است، ادامه داد: بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای خود در خصوص دفاع از حق مظلوم با تاکید بر وحدت کلمه در برابر دشمنان تجاوزگر نهضت بیدادگری را در میان ملل مسلمان پایه ریزی کرد.

حجت الاسلام قابل خاطرنشان کرد: افکار و اندیشه‌های امام راحل نور امید را در قلوب مردم مسلمان جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین روشن کرد.

وی با تأکید براین که شرکت در راهپیمائی روز قدس یک وظیفه اسلامی است که باید مورد توجه و اهتمام همه مسلمانان جهان قرارگیرد افزود: حضرت امام (ره) وحدت کلمه را رمز پیروزی در مقابل دشمنان اعلام کردند و مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید دارند.

حجت الاسلام قابل با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نماد عینی و عملی وحدت بین مذاهب است، اضافه کرد: وحدت بین مسلمانان دشمنان اسلام را به وحشت انداخته است.

وی تصریح کرد: پیام روز قدس برای رژیم صهیونیستی ذلت و مرگ را می آورد و برای مردم مظلوم فلسطین و سایر سرزمین‌های اشغال شده پیام عزت و آزادی را دارد و آنها با این حمایت‌ها روحیه گرفته و جبهه مقاومت در برابر استکبار مستحکم شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: روز قدس همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند روز اسلام و روز عزت مسلمین است و باید بکوشیم در کنار راهپیمایی، این حضور و فریادها زمینه‌ساز بیداری نسل جوان ما و آشنایی بیشتر با ارز‌ش‌های انقلاب نیز شود و این پیام را به دیگران نیز منتقل کنند./950/پ202/ص
ارسال نظرات