۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۹۵۸
معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه مشهد:

ورود طلاب در عرصه‌های گوناگون علوم انسانی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه شعبه مشهد گفت: امروز یک طلبه موفق باید در کنار توانمندی دانشی خودش در عرصه‌های دیگر ورود پیدا کرده و فعالیت‌هایی را بتواند انجام دهد.
پژوهش و طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام پژمانفر، معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیه مشهد مقدس، در مراسم افتتاحیه آغاز سال جدید تحصیلی که صبح امروز در مجتمع آموزش عالی این مرکز برگزار شد، گفت: جامعة المصطفی العالمیة به عنوان نهادی حوزوی تلاش می‌کند تا با نگاهی که در جهت تعلیم نیروی انسانی کارآمد در جهان اسلام نسبت به نیازمندی‌های یک طلبه کارآمد وجود دارد به این مباحث ورود پیدا کند.

وی با بیان این که تمامی نیازمندی‌های یک طلبه در گرو دانشی است که در سر کلاس به طلبه منتقل داده می‌شود، تصریح کرد: امروز یک طلبه موفق باید در کنار توانمندی دانشی خودش در عرصه‌های دیگر ورود پیدا کرده و فعالیت‌هایی را بتواند انجام دهد و برای تأمین این نیازمندی‌ها معاونت‌های دیگر نسبت به امور برنامه‌هایی را تدوین کرده‌اند.

حجت الاسلام پژمانفر اشاره کرد: در حوزه قرآن و حدیث مباحث طرح قرآن چهره به چهره تدوین شده، و تلاش ما بر این است که طلاب بتوانند با توجه به ارتباط تنگاتنگ با متون دینی، با قرآن برقرار کنند و از آیات الهی برای مباحث مختلف بهره‌برداری کنند‌.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های حفظ، ترتیل و قرائت قرآن، کارگاه نگرشی دیگر به قرآن کریم و کارگاه نگرشی دیگر به زیارت از‌ دیگر برنامه‌های این معاونت است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیة مشهد مقدس از برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی تبلیغی طوبی، مراسم عمامه‌گذاری در عید غدیر و ششمین المیپیاد فرهنگی ورزشی به عنوان دیگر برنامه‌های این مجموعه یاد کرد.

وی با یادآوری این مطلب که دوره‌های آموزشی کاربردی در ترم جدید وجود دارد، ابراز داشت: چهارده تشکل ثبت شده در این مجموعه فعال هستند و سیزده تشکل کارهای ثبتی‌شان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پانزده نشریه و یازده سایت و وبلاگ در جامعة المصطفی فعالیت می‌کنند و همچنین معاونت فرهنگی در بحث‌های مشاوره‌ای به غیر از مشاوره‌ای روانشناختی که در مرکز بلاغ است، مشاوره‌های فردی و گروهی با حضور استادان برجسته از‌ فعالیت‌های دیگر این معاونت است./968/پ202/س
ارسال نظرات