۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۹۸۸

دوازدهمین همایش سران و معتمدین عشایر خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوازدهمین همایش سران و معتمدین عشایر لر، بختیار و عرب استان خوزستان با سخنرانی آیت الله کعبی، عضو جامعه مدرسین قم برگزار شد.
همايش بزرگ سران و عشاير خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دوازدهمین همایش سران، معتمدین و بزرگان عشایر لر، بختیاری و عرب استان خوزستان با سخنرانی آیت الله کعبی، عضو جامعه مدرسین قم و حضور مسؤولان استانی عصر امروز در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

در این همایش، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری به تبیین ظرفیت والای فرهنگی و اجتماعی نظام قبیله ای و عشیره ای پرداخت و افزود: عشایر جمهوری اسلامی ایران رنگین کمانی از فضایل اسلامی دارا هستند.

وی وفای به عهد، صداقت، شجاعت و سلحشوری، کرم و مهمان نوازی، روحیه تعاون، مستعد بودن برای دریافت آیات الهی و فطرت پاک انسانی را از جمله فضایل اسلامی نظام قبیله ای برشمرد.

در ادامه این همایش، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، با اشاره به نقش عشایر در حفظ و پاسداری از جمهوری اسلامی ایران، پرهیز از اختلاف و تفرقه و تلاش برای وحدت و همدلی اقوام ایرانی در برابر توطئه های آینده دشمنان از جمله توصیه های وی به سران و بزرگان عشایر کلانشهر اهواز بود.

در بخش دیگری از این همایش، عبدالعزیز فدعمی فرماندار اهواز، به همراهی و همگامی سران عشایر لر، بختیاری و عرب استان خوزستان به ویژه در اهواز با مسؤولان تأکید کرد و افزود: صداقت، پاکی، غیرت، ولایتمداری و قانون مداری از جمله ویژگی های عشایر می باشد.

در این مراسم نیز، شاعران عشایر لر، بختیاری و عرب با خواندن اشعاری بر ولایتمداری و پاسداری آنان از انقلاب اسلامی تأکید کردند./9463/پ202/ص

ارسال نظرات