۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۶۷۳

یک هزار و 500 مسجد در استان زنجان فعالیت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان از فعالیت یک هزار و 500 مسجد در این استان خبر داد و گفت: زنجان 2 هزار و 216 موقوفه دارد.
مسجد
حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف صورت گرفت، اظهار داشت: استان زنجان دارای 2 هزار و 216 موقوفه در است که هم اکنون 105 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان از فعالیت یک هزار و 500 مسجد در این استان خبر داد و با اشاره به وجود 92 بقعه متبرکه در زنجان تصریح کرد: هم اکنون 118 امامزاده در استان زنجان وجود دارد که با تشکیل ستاد بازسازی بقاع متبرکه در استان، به دنبال مرمت، توسعه و ساماندهی فضای معنوی امامزگان هستیم.

وی با اشاره به آغاز 120 رقبه در استان زنجان تصریح کرد: سفارش و توصیه مقام معظم رهبری بر تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب های فرهنگی مناطق مختلف کشور است، این اداره کل نیز در راستای این رهنمود رهبر معظم انقلاب حرکت می کند.

حجت الاسلام باقری همچنین از راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات اسناد وقفی استان خبر داد و افزود: دسترسی سریع و آسان به مشخصات موقوفات، واقفان، میزان درآمد و محل هزینه های صرف شده از محل درآمد از جمله ویژگی‌های این سامانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با بیان این‌که امسال 46 موقوفه در سطح استان به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد 18 موقوفه به ارزش 5 میلیارد تومان در زنجان، 8 موقوفه به ارزش 500 میلیون تومان در خدابنده، 10 موقوفه به ارزش یک میلیارد تومان در ابهر و 10 موقوفه به ارزش 800 میلیون تومان در طارم است.

وی هفته وقف را فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف دانست و افزود: وقف و کارکردهای اوقاف، وقف، سنت نبوی، سیره علوی، وقف، قرآن و بیداری اسلامی، وقف و امام‌زادگان، وقف و نیازهای مردم، وقف، ایثار و احسان ماندگار و وقف، عدالت اجتماعی و حکومت مهدوی عناوین روزهای هفته وقف در سراسر کشور است./935/ت302/س
ارسال نظرات