۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۵۶۸
استاد حوزه علمیه:

استفاده از تعطیلات مسیر علمی را شتابان می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر استفاده طلاب از فرصت تعطیلات عید نوروز گفت: فصل مشترک بزرگان علمی حوزه استفاده از تعطیلات است.
مباحثه


حجت الاسلام سیدمجتبی بدری، استاد حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: تعطیلات در زندگی ماشینی امروز یک ضرورت است و آرامش روحی، روانی و جسمی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در تعطیلات باید وظیفه شناس باشیم یعنی در وقت تعطیلی، طلاب باید فعالیت تبلیغی انجام دهند و در روستا یا شهر و طایفه خویش جوانان را جمع و تبلیغ کنند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات فرصتی مناسب برای ارتقای علمی است، گفت: خیلی از بزرگان از تعطیلات استفاده کرده و به مقامات بالای علمی رسیدند و با کار تحقیقی، مسیر علمی خویش را با شتاب بیشتر به پیش بردند.

مدیر حوزه علمیه امام القائم تهران با اشاره به اینکه طلاب علاوه بر درس های رسمی، نیازهای علمی دیگری هم دارند که باید با مطالعات خویش آن را جبران کنند، بیان داشت: طلاب می توانند با مطالعات تبلیغی مهارت‌های تبلیغی خود را ارتقا دهند.

وی بیان داشت: اگر ساماندهی صورت بگیرد تا طلاب در مکان های تفریحی، پارک‌ها، موزه ها و مکان‌های دینی، جایگاهی برای راهنمایی دینی و سوال و جواب داشته باشند، یک حرکت عمیق در کشور ایجاد می شود همانگونه که فعالیت‌های تبلیغی طلاب در مترو بسیار مفید و تاثیر زیادی در جامعه گذاشته بود.

وی با اشاره به اینکه حضور طلاب در جامعه، چهره معنوی جامعه را اصلاح می‌کند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، نصحیت و رشد دهی اجتماعی از وظایفی است که طلاب همواره آن را مد نظر خواهند داشت.

این محقق حوزه علمیه گفت: اگر کارهای تبلیغی طلاب در تعطیلات به خصوص در عید نوروز مدیریت شود و افرادی با برنامه و هماهنگی با مسؤولان این کار را به سامان برسانند، جامعه اسلامی هر چه بیشتر به سمت معنویت سوق داده خواهد شد.

وی بیان داشت: تعطیلات فرصت است که در روایات اسلامی به غنیمت شمردن آن تاکید شده است و طلاب باید با مطالعات جنبی، تاریخی و اعتقادی از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی در پایان بیان داشت: طلاب و افراد متدین در عید نوروز باید در بین فامیل، فرهنگ گفت و گو را ایجاد کنند و آشتی و صلح را برقرار کرده و با دیدار از بیماران، صفا و صمیمت ایجاد کنند. /909/ت303/ع

ارسال نظرات