۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۵۷۳
استاد حوزه علمیه:

طلاب در برابر خسارت های فرهنگی جامعه چاره اندیشی کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که طلاب باید متوجه خسارت های فرهنگی در جامعه باشند، گفت: طلاب باید در خانواده های خویش پاسدار ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی باشند.
مشاوره طلاب
حجت الاسلام محمد جواد نور محمدی، استاد حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: طلاب حوزه های علمیه باید با استفاده از تعطیلات عید نوروز، حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی بیان داشت: بحث تعطیلات در حوزه های علمیه نیازمند تحقیق و کار جدی است و باید فوائد و مضراتش با نگاه به هر کدام از سطوح مختلف حوزه های علمیه بررسی شود و برنامه ریزی دسترتی بر مبنای آن انجام شود.

این محقق حوزه علمیه اصفهان، اظهار داشت: مسؤولان آموزش حوزه و مدیران مدارس باید با برنامه ریزی، از این موقیعت ها استفاده کنند به عنوان نمونه پک های فرهنگی که نیازهای علمی و معنوی طلاب را تامین می کند تهیه شود و با تشویق ها پی در پی از طلاب خواسته شود که این محصولات را مطالعه و در صورت لزوم نقد و بررسی و یا تکمیل کنند.

وی بیان داشت: در تعطیلات یکی از کارهای مفید برای طلاب کتاب خواندن است که امیداوام برنامه ریزی توسط مسؤولان صورت گیرد که که کتاب های مفید شناسایی، تهیه و به طلاب هدیه شود.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: طلاب سطح یک در فضای مدارس زندگی می کنند و با روحیات طلبگی انس گرفته اند که یکباره نزدیک بیست روز در عید نوروز از این فضا فاصله می گیرند که این مطلوب نیست.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: در برخی فضاهای اجتماعی، طلاب سطوح پائین تر اذیت می شوند و یافته های معنوی و دانسته های اعتقادی خود را در خطر می بیینند که توصیه مقام معظم رهبری به یکی از آقایان که به خارج کشور برای تبلیغ می رفتند کارگشا است که بیان داشتند وقتی به سفرهایی می روید که زمینه فساد چند برابر است، باید مستحبات را چند برابر کنید.

این استاد حوزه علمیه، گفت: امروز روحانیت در بین مردم است و می تواند تبلیغ چهره به چهره با صمیمت داشته باشد و با هدایت گری، جوانان را به گرد اسلام عزیز فراخواند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که باید از تعطیلات موجود برای صله رحم استفاده کرد، ادامه داد: طلاب باید در خانواده های خویش پاسدار ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی باشند.

مدیر مدرسه الحجه اصفهان با تاکید بر این که طلاب باید متوجه خسارت های فرهنگی در جامعه باشند، گفت: امروز دفاع از اسلام و نظام اسلامی که مقتدرترین حکومت شیعی در طول تاریخ بوده است، یک ضرورت است و طلاب باید با زبان خوش در درون خانواده ها از این ارزش دفاع کنند.

این محقق حوزه علمیه، گفت: باید با احترام به دیگران و فهم مشکلات، به بیان مطالب بپردازیم و مشکلات واقعی جامعه را قبول کنیم و انتقادهای وارد را بپذیریم و در عین حال رسالت دفاع از اسلام و نظام اسلامی را به خوبی انجام دهیم./909/ت302/س
ارسال نظرات