۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۶۴۸۴

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 30 امامزاده زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برنامه سوگواره یاس نبوی در بیش از 30 امامزاده استان زنجان برگزار می‌شود.
حضرت فاطمه
حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجانٰ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: امسال ویژه برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت ایام فاطمیه در سراسر استان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به این که مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) امسال در بیش از 30 امامزاده استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: امسال برای سومین سال متوالی سوگواره یاس نبوی از سوی سازمان اوقاف اجرایی می شود که محور اصلی برنامه ها در امامزادگان استان خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مراسم سوگواری الگو برداری از سیره حضرت زهرا(س) است، افزود: ترویج فرهنگ و سیره زندگی ائمه معصومان(ع) نیز از دیگر اهدافی است که در اجرای این برنامه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به این که سالانه طرح‌های مختلفی از سوی اداره کل اوقاف استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، طرح نشاط معنوی در تابستان و برگزاری مراسم جشن سالروز ولادت و همچنین برپایی مراسم عزاداری در روز شهادت ائمه معصوم(ع) از برنامه‌های اداره کل اوقاف در استان زنجان طی سالجاری خواهد بود.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه با اشاره به اینکه امسال در ایام نوروز بیش از 590 هزار نفر در جوار بقاع و امامزاده‌های استان زنجان حضور پیدا کردند، اضافه کرد: اجرای طرح آرامش بهاری از روز 28 اسفند سال گذشته آغاز و روز 15 فروردین ماه سال جاری به پایان رسید.

وی در ادامه از توزیع خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و برگزاری مراسم عزاداری ایا فاطمیه در روز ششم اردیبهشت با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان زنجان خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه حجاب در ایام فاطمیه در صحن امامزادگان، برگزاری مسابقه خطبه فدکیه و اهدای جوایز به برگزیدگان از دیگر برنامه ها در ایام فاطمیه خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات