۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۸۹۵۳
رییس تبلیغات اسلامی آمل:

حضرت معصومه یادگار صاحبان آیه تطهیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت گفت: حضرت معصومه(س) خود پـرورش یــافته مکتب ائمه طاهریـن (ع) و یادگار صاحبان آیه تطهیر است.
رييس اداره تبليغات اسلامي آمل

حجت الاسلام محمد قنبری، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که انسان در اثر عبادت و بندگـى خـداوند متعال مـى تـواند به جایـى می رسد که مظهر اراده حق تعالی و واسطه فیض پروردگار می شود، گفت: اولیاء خداوند متعال که در راه بندگـى و اطاعت گـوى سبقت را از دیگران ربـوده و ایـن راه را خالصانه پیمـوده اند هـم در زندگـى پربرکت خویـش و هـم بعد از آن، منشا کرامات و عنایاتى بـوده اند که آثار یک عمر اخلاص و بندگی آنان است.


وی با اشاره به این که حضرت معصومه(س) خود پـرورش یــافته مکتب ائمه طاهریـن (ع) و یادگار صاحبان آیه تطهیر است، خاطرنشان کرد: این بانوی گرانقدر نمونه ارزنده ای از طهارت و پـاکـى است و به حـدى که خـاص و عام او را به عنـــوان معصـومه لقب داده انـد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که محدثه بودن یکی از صفات حضرت معصومه(س) است، یادآور شد: در فرهنگ اسلامى محدثان راستیـن همـواره از حرمت و جایگاه ویژه اى بـرخـوردار بـوده انـد و محـدثـان و راویـان در حفظ و حــراست از گنجینه هاى معارف و ارزش هاى دینـى و ذخایر گرانمایه مکتب تشیع و تعالى فرهنگ غنى اسلامى نقـش اول را داشته اند و حامل امانت هاى گـرانقـدر الهى بـوده انـد.


حجت الاسلام قنبری با بیان این که مى تـوان حضرت معصومه(س) را الگو و نمودارى از فضائل اهل بیت(ع) دانست، خاطرنشان کرد: زندگـى در جـوار امامان معصـومى چون حضرت مـوسـى بـن جعفر (ع) و حضرت امام رضا(ع) و بهره مند بـودن از تعالیـم ارزنده آن رهبران راه نـور و سعادت، خـود عامل اساسى در تعالى روح و تکامل درجات علمـى و عملـى آن حضـرت بـوده است.


وی به برنامه های اداره تبلیغات اسلامی آمل در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های شاخص ما در این دهه برگزاری گردهمایی مبلغان، مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان خواهر شهرستان، گردهمایی فعالان قرآنی و گردهمایی روحانیان است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که خواهران ما باید سیره و روش زندگانی حضرت معصومه(س) را سرلوحه امور خود قرار دهند، گفت: بهترین راه سعادت در راستای تمسک به فرهنگ والا و ارزنده اهل بیت(ع) است که همگان باید در این امر اهتمام ورزند.


حجت الاسلام قنبری در پایان با اشاره به این که دشمن درصدد است تا از جایگاه و منزلت والای اهل بیت(ع) در جامعه بکاهد، خاطرنشان کرد: باید در راستای تبیین معارف دین مبین اسلام و شخصیت ارزنده اهل بیت(ع) اهتمام و تلاش ارزنده ای صورت گیرد./950/ت302/ع

ارسال نظرات