۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۴۸۲۵۲
امام جمعه بیرجند:

استکبارستیزی و حق طلبی مهم ترین وظیفه دانشجویان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند استکبار ستیزی و حق طلبی را مهم ترین وظیفه قشر دانشجو در کشور عنوان کرد.
حجت الاسلام رضايي، امام جمعه بيرجند علي رضايي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علی رضایی، امام جمعه شهرستان بیرجند در خطبه های امروز نماز جمعه با گرامیداشت شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: مجلس یکی از مهم ترین نهادهایی است که وظیفه صیانت از حقوق مردم را دارد.

 

وی با بیان این که پایبندی به ولایت فقیه و پاسخگویی به نیاز مردم از مهم‌ترین مسؤولیت های مجلس است، افزود: مجلس عامل تعادل قوا در کشور بوده و نمایندگان بیش از هر قشر دیگری در جامعه باید بر اوضاع داخلی و خارجی رصد داشته باشند.

 

وی حفظ وحدت و خنثی کردن فتنه های مختلف را در حال حاضر از مهم‌ترین وظایف مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی داخلی در کشور، نمایندگان مجلس باید با درایت و بصیرت خود اوضاع را تحت کنترل داشته باشند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که مجلس عصاره ملت است، گفت: صیانت از حقوق ملت در تمامی اعصار باید در صدر کارهای نمایندگان باشند.

 

حجت الاسلام رضایی حفظ جایگاه نمایندگان و احترام به آن ها را از وظایف متقابل ملت نسبت به نمایندگان عنوان کرد و گفت: مجلس پل ارتباطی قوای مختلف در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی در ادامه با اشاره به روز دانشجو مقابله با جنگ نرم و استکبار را مهم ترین وظیفه قشر دانشگاهی عنوان کرد و گفت: دانشجویان سفیران علمی ایران در عرصه جهانی هستند.

 

 امام جمعه بیرجند با اشاره به موفقیت های نیروی دریایی، گفت: نیروی دریایی مهم ترین حافظ امنیت کشور در آب های داخلی و آب های آزاد است.

 

وی با بیان این که رونمایی از ناوچه های جدید نیروی دریایی موجب پریشانی دشمنان نظام شده است، خاطرنشان کرد: از این پس تلاش دشمنان برای ضربه زدن و تفرقه افکنی در کشور بیشتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که ملت ایران همواره حمایت از مظلومان را در دستور کار خود قرار داده است گفت: ملت ایران تا آزادی قدس شریف از ملت مظلوم فلسطین حمایت خواهند کرد.

 

وی حمله به سفارت ایران در آلمان را توطئه اسرائیل خواند و گفت: اسرائیل و هم پیمانانش باید بدانند که با این قبیل اقدامات نمی تواند مانع ایران شده و هر تلاشی در زمینه شکست ایران موجب تنفر جهانی بیشتر از اسرائیل خواهدشد./930/پ202/ب

ارسال نظرات