۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۵۹۵۳۰
امام جمعه اردبیل:

نباید منتظر تغییر رویکرد آمریکا در برابر نظام اسلامی باشیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: نباید انتظار تغییر رویکرد آمریکا در مواجهه با آرمان‌ها و اهداف اصیل انقلاب اسلامی ایران را داشت.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به جنجال رسانه‌ای غرب با عنوان نقض حقوق بشر در ایران اظهار داشت: همان گونه که انتظار می رفت؛ سردمداران غربی دیگر فعالیت های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور را نمی توانند بهانه ای برای اهداف مغرضانه خود علیه نظام اسلامی قرار دهند، از این رو امروز به دنبال بهانه‌های جدید برای این سیاست هستند.

 

وی با بیان این‌که گزارش احمد شهید در مورد حقوق بشر ایران ننگی بر دامن استکبار است، خاطرنشان کرد: گزارش ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران در چهارمین سال متوالی نشان داد که آمریکا و کانادا که بانی این حرکت هستند، بار دیگر به دنبال نشان دادن چهره واقعی خود در مجامع بین المللی هستند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که نباید انتظار تغییر رویکرد آمریکا در مواجهه با آرمان ها و اهداف اصیل انقلاب اسلامی ایران را داشت تصریح کرد: دولت های مستکبر به ویژه آمریکا بدانند که این‌گونه گزارش‌ها هم در داخل کشور و هم در عرصه بین‌المللی به ضرر آنها و همچنین سازمان ملل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که سیاست های چندگانه غرب در قبال حوادث بین المللی کاملا آشکار است، گفت: از نظر آمریکا تروریست به دو نوع خوب و بد تقسیم می شود، تروریست خوب آن است که در راستای سیاست‌های استکباری و استعماری غرب باشد و تروریست بد آن است که در مقابل آنان ایستادگی کند، اگر امروز نیز شاهد حمایت آمریکا از تروریست های سوری و چندملیتی هستیم، به همین دلیل است.

 

وی با بیان این‌که جهاینان شاهد جیع‌ترین جنایات بشری از سوی رژیم صهیونیستی در منطقه بوده‌اند، افزود: کشتار مردم بی‌دفاع بحرین و عربستان، گسیل کردن بیش از 80 هزار تروریست به سوریه و نسل‌کشی در پاکستان همه با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، سؤال اینجا است که چرا در چنین صحنه‌هایی گزارشی واقعی تهیه نمی‌شود، آمریکا حزب‌الله را در لیست تروریست‌ها قرار می‌دهد، اما منافقان را ترویست نمی داند.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که مجامع بین المللی به ابزاری برای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: احمد شهید باید برود و خاطرات پطروس غالی دبیرکل اسبق سازمان ملل را بخواند که در آن با نهایت تاسف آمده است « هر چند من دبیر کل سازمان ملل بودم اما تابع دستورات آمریکا و رژیم صهیونیستی بودم و به عنوان یک دکور اوامر آنها را اجرا می‌کردم».

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه اردبیل خواستار انصاف بازاریان با مردم در روزهای پایانی سال شد و اظهار داشت: احتکار و گرانفروشی نمونه‌ای از سفاهت اقتصادی است که متأسفانه هر از گاهی شاهد این گناهان از سوی برخی سودجو هستیم.

 

وی تبذیر و فخر‌فروشی را نمونه‌ای از سفاهت اجتماعی و نگاه به نامحرم و نشناختن مرز حلال و حرام را نمونه‌ای سفاهت اخلاقی و اعتقادی دانست و تصریح کرد: راه افتادن جریان ها و کاندیداهای مختلف برای انتخابات آینده با برخی باج‌دهی‌ها و هزینه‌کردهای زیاد نیز نمونه‌ای از سفاهت سیاسی است که باید آگاه بود و گرفتار چنین سفاهتی نشد.

 

وی کسب روزی حلال، رعایت انصاف و رفتار عادلانه را لازمه فعالیت در بازار دانست و گفت: زیبایی عید به غمگساری از همنوع است، در چنین روزهایی انتظار داریم عموم مسلمانان با حضور در جشن های نیکوکاری، در دستگیری از فقرا و نیازمندان پیشقدم باشند./9352/پ201/س

 

 

ارسال نظرات