۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۶۹۲۹۱

11 میلیارد ریال در حوزه قرآنی آذربایجان شرقی هزینه شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته 11 میلیارد ریال در حوزه قرآنی استان هزینه شد.
قرآن كريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی آذربایچان شرقی، اکبر آرمند، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: این اداره کل با اختصاص بیش از 50 درصد اعتبارات خود به این بخش توانسته جایگاه ویژه ای را در کشور به دست آورد.


وی با بیان این‌که تجهیز موسسه های قرآنی و بستر سازی برای موفقیت این مؤسسه ها در شهرستان ها از اولویت های اداره کل ارشاد اسلامی است از فعالیت 40 مؤسسه قرآنی در استان خبر داد و افزود: 250 نفر در سال جدید در دو دوره تربیت معلم و ترجمه و مفاهیم قران در هفت شهرستان آموزش می بینند.


آرمند گفت: فضای جدید موسسه قرآنی عترت بستان آباد در زمینی به مساحت 500 مترمربع در مرحله فونداسیون قرار دارد که با مشارکت خیران شهرستان امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ویژه برنامه  گرامیداشت 14 و 15 خرداد در استان اظهار داشت: 10 نوع برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای قیام 15 خرداد 42 در استان برگزار می شود.


 آرمند ادامه داد: برگزاری نخستین جشنواره معمار انقلاب، برپایی نمایشگاه کتاب، تهیه و توزیع 300 حلقه فیلم در بین کاروان های اعزامی به مرقد حضرت امام (ره)، برگزاری محافل ادبی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه عکس و ایجاد وبلاگ در فضای مجازی و انعکاس افکار و اندیشه امام (ره) از اهم برنامه های این کمیته در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است.


وی همچنین برگزاری هفتمین همایش انتخاب تاریخی، فضاسازی محیط ادارات، برگزاری مسابقات فرهنگی، انتشار ویژه نامه و بروشور با موضوع رحلت امام (ره)، توزیع سی دی چند رسانه ای مرتبط با سیره امام خمینی را از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) استان برشمرد.


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به اجرای مسابقات حضوری در خصوص امامت و رهبری، برگزاری بیش از 50 مورد ویژه برنامه بزرگداشت امام (ره) با حضور اعضای کانون ها و کتابخانه های مساجد، پخش فیلم سالروز ارتحال امام (ره) نیز اشاره کرد. /935/د102/ب

ارسال نظرات