۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۸۱۳۴۱
امام جمعه شبستر:

آیت الله بنی‌فضل ولایت فقیه را محور همه امور می‌دانست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: هیچ شرایطی نتوانست توجه آیت الله بنی فضل به ولایت مطلقه فقیه را جدا کند، چه در زمان امام راحل و چه در دوران زعامت حضرت آیت الله خامنه ای.
آيت الله بني فضل

حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه برگزاری همایش بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله بنی‌فضل ترتیب یافت، اظهار داشت: شخصیت علمی آن عالم مجاهد و وارسته دارای مراتب عالی علوم حوزوی بود که به نوبه خود الگویی برای طالبین علوم مختلف به شمار می روند.


وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله بنی فضل از نظر عملی نیز دارای خصوصیات خاص و منحصر به فردی بود که به عنوان شیوه های اخلاقی و سیره زندگانی برای همگان می تواند مورد توجه قرار گیرد، سبک زندگی ساده و بی آلایش آن عالم مجاهد را می توان در زمره سیره زندگی علمای عامل قرار داد.


امام جمعه شبستر با بیان این‌که آیت الله بنی فضل هیچگاه به دنبال عناوین دنیوی و مریدبازی نبود، تصریح کرد: هیچگاه علم ایشان مانع چشم‌پوشی از توجه به طبقات پایین حوزوی و طلاب جوان نشد، انس و الفتی که آن مرحوم با طلبه‌های ورودی جدید داشت، در کمتر عالمی مشاهده می شد.


حجت الاسلام محمدزاده افزود: طلاب جوان امیدوارانه به آن بزرگوار نگاه می کردند و در جلسات سخنرانی و درس ایشان حاضر می شدند، تا جایی که گاه مشاهده می شد این رابطه استاد و شاگردی تبدیل به رابطه پدر و پسری شده و طلاب به طرح مشکلات و مسائل خصوصی زندگی خود می کردند.


وی ادامه داد: شاخصه دیگری که از ایشان می توان یاد کرد و برای دیگران نیز لازم است که مورد عنایت قرار دهند، توجه به محوریت ولایت فقیه در همه امور بود، به عبارت دیگر هیچ شرایطی نتوانست توجه آیت الله بنی فضل به ولایت مطلقه فقیه را جدا کند، چه در زمان امام راحل و چه در دوران زعامت حضرت آیت الله خامنه ای.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که مرحوم آیت الله بنی فضل اوقات فراغت خود را با مطالعه سپری می کرد، افزود: آن مرحوم اکثر اوقات خود را به مطالعه و دقت در مسائل علمی مورد اهمیت برای جهان اسلام سپری می کرد، کمتر مشاهده می شد که آیت الله بنی فضل کتابی در دست نداشته باشد./935/ت302/ب

ارسال نظرات