۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۰۵۶۰۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

احیای فریضه امر به معروف نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت صبر و تقوا در مقام احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: احیای این فریضه الهی در جامعه نیازمند عزم ملی همه مردم است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی یکشنبه شب در نشست مشترک ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده؛ اظهار کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از جلوه های بارز فرهنگ اسلامی است.

  

وی با تأکید بر توجه بیش از پیش به این فریضه در سال اقتصاد و فرهنگ، افزود: هنگامی که فرهنگ جامعه اسلامی از ناحیه دو آسیب رخنه ها و رخوت ها تهدید شود و در حالی که رخوت ها را افزایش می دهند؛ رخنه های فرهنگی را نیز بیشتر کنند؛ به یقین وظیفه متولیان امر به معروف و نهی از منکر بیشتر می شود و آنها در معرض آزمایش سختی قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در حال حاضر دشمنان نظام اسلامی با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن از جمله شبکه های ماهواره ای، سایت های اینترنتی مخرب و دیگر وسایل جدید علیه ملت مسلمان ایران جنگ تبلیغاتی راه انداخته اند تا به خیال خام خود ملت ما را بیازارند و از پا درآورند.

  

به گفته وی در چنین شرایطی برای احیا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، متولیان این فریضه و یا همه مردم که در مقام تذکر لسانی متولی هستند؛ باید صبر و تقوی داشته باشند چرا که راهی به جز صبر و تقوی برای اجرای مؤثر و پایدار این فریضه دینی نیست.

  

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که در مقام احیای امر به معروف و نهی از منکر صبر و تقوی ضرورت دارد، تصریح کرد: البته احیای این فریضه در جامعه نیازمند عزم ملی است یعنی همه افراد احساس مسؤولیت کرده و وارد میدان شوند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی هم در این مراسم بیان کرد: احیای این فریضه توأم با سختی است و مجاهدات یکایک اعضا را می طلبد.


سردار یوسفعلیزاده ادامه داد: برنامه های امر به معروف از مرکز تبیین و ابلاغ می شود و موظف به اجرا هستیم.

 

وی بیان کرد: طرح پیشگیری از آثار سوء و مخرب شبکه های ماهواره ای به صورت استانی تدوین و ابلاغ شده است و نتیجه آن را در نیمه اول سال می گیریم و قرار است این طرح پس از بررسی نتایج، به دیگر استان ها هم برای اجرا ارائه شود.گزارش کامل این جلسه در شماره آینده منتشر می شود.

 

بسیج به عنوان میدان دار اصلی اجرای طرح تذکر لسانی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در این راستا اکنون در خراسان شمالی در 400 پایگاه مقاومت و 75 حوزه، واحدهای ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است./9314/پ203/ب

ارسال نظرات