۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۱۳۶۲۳
امام جمعه موقت یزد:

مسلمانان نباید در برابر جنایات صهیونیست‌ها بی تفاوت باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت یزد با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه، گفت: چرا با وجود جمعیت زیاد مسلمانان باید شاهد جنایات صهیونیست‌ها در غزه باشیم و صهیونیست‌ها بی رحمانه مسلمانان غزه را به خاک و خون بکشند.
ايت الله محمد رضا مدرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد، آیت الله محمد رضا مدرسی یزدی امام جمعه موقت یزد ظهر امروز درخطبه های نماز جمعه که در مسجد ملا اسماعیل این شهر برگزار شد، با اشاره به فضایل روزه داری، گفت: روزه عبادتی است که اخلاص را در انسان به وجود می آورد و اگر اخلاص نباشد هیچ عبادتی مورد قبول در گاه الهی نخواهد بود.

 

آیت‌الله مدرسی یزدی با تاکید بر مطالعه سیره و تاریخ امیرمومنان(ع)خاطرنشان کرد: تأمل در سیره امیرمومنان چراغ روشن بخشی است و بسیاری از تاریکی های این زمان را روشن می‌کند.

 

وی در ادامه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: در حالی که صهیونیست‌ها مقابل چشم جهانیان در غزه جنایت می کنند فقط صدای عده ای معدود شنیده می‌شود.

 

امام جمعه موقت یزد اظهار داشت: چرا با وجود جمعیت زیاد مسلمانان باید شاهد جنایات صهیونیست‌ها در غزه باشیم و آنها بی رحمانه مسلمانان غزه را به خاک و خون بکشند.

 

آیت‌الله مدرسی یزدی گفت: این جنایت ها در حالی رخ می‌دهد که جنایت کاران غربی در رأس آنان آمریکا با وقاحت تمام این جنایات صهیوینست‌ها را حمایت می‌کند و اسم این جنایات را دفاع از اسرائیل می‌نامد، درحالی آنان از این جنایات دفاع می‌کنند که مسلمانان سوریه و عراق حق دفاع از خود را ندارند.

 

امام جمعه موقت یزد این جنایات را نتیجه غفلت برخی کشورهای منطقه و اعتماد آنان نسبت به وعده های دروغین غرب و آمریکا دانست.

 

وی افزود: مصیبت هایی که در کشور های اسلامی به ویژه سوریه، لبنان و عراق اتفاق افتاده با توطئه های استکبار جهانی و همکاری نزدیک مزدوران منطقه ای و وهابیت سازماندهی شده است.

 

خطیب جمعه یزد گفت: تکفیری ها و مزدوران آمریکایی با توطئه های از پیش حساب شده گروهک تروریستی داعش را به جان مردم عراق می اندازند.

 

آیت الله مدرسی یزدی در ادامه اظهار کرد: در حالی که برخی ها جنایات گروهک تروریستی داعش را محکوم  می‌کنند مزدوران استکبار آنان را تامین سلاح  بلکه آنان را تشویق می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: وهابی ها و تکفیری ها به اسم اسلام و مسلمانان مرتکب جنایت می‌شوند که این خود ضربه خطر ناکی  است و از لحاظ فرهنگی به سادگی دفع نمی شود.

 

آیت‌الله مدرسی یزدی با تاکید بر دفاع در مقابل ستم گران و داعشی ها  گفت: حال که شیعه تحت ستم داعشی ها قرار گرفته و فتوای رسمی مرجعیت مبنی بر جهاد کفایی صادر شده باید در برابر آنها ایستاد.

 

خطیب جمعه یزد همچنین به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره و بیان کرد: نظام اسلامی به برکت رهبری حضرت امام(ره) برقرار شد برای و حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام در قانون اساسی شورای نگهبان پیش بینی شده است./1328/پ202/ب4

ارسال نظرات