۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۲۴۶۹۶

نخستین یادواره شهدای عشایر دامغان برگزار می‌شود

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان از برگزاری نخستین یادواره 67 شهید عشایر سرافراز و 72 شهید والامقام دهستان تویه دروار شهرستان دامغان در حسینیه روستای دشتبو خبر داد.
حجت الاسلام مهدي مقري يادواره شهداي عشاير

حجت الاسلام مهدی مقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، با اشاره به سخنرانی سردار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) سید مهدی میرعلی اکبری در این یادواره اظهار داشت: این مراسم فردا جمعه از ساعت 9 صبح در حسینیه روستای دشتبو پذیرای شیفتگان و علاقه مندان فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی اجرای سرود‌ها و موسیقی محلی از سوی هنرمندان عشایر، قرائت مقاله و اجرای دکلمه، پخش نماهنگ‌هایی با موضوع جهاد و شهادت و شهدای عشایر و برپایی نمایشگاه تصاویر و آثار شهدا و بصیرت افزایی در زمینه دجالواره و جاهلیت مدرن از دیگر بخش‌های این برنامه عنوان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان تصریح کرد: عشایر غیور در طول تاریخ کشور و به‌ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه مرزبانان غیور میهن بوده‌اند و در دوران دفاع مقدس عشایر جای جای ایران اسلامی جزء نخستین نیروهایی بودند که جهت حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و خاک وطن دلاورانه به جبهه‌ها شتافتند.

 

حجت الاسلام مقری با بیان اینکه بیش از 500 نفر از رزمندگان عشایر شهرستان دامغان در طول هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال در جبهه‌ها داشتند، خاطر نشان کرد: عشایر این شهرستان همچون اقوام عشایری دیگر نقاط کشورمان در جبهه‌های حق علیه باطل حماسه‌های فراوانی آفریدند آنگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: "عشایر در همه‌جای کشور از لحاظ فداکاری، شجاعت و شهامت جزء بهترین افراد مردم کشورمان هستند".

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان برگزاری نخستین یادواره 67 شهید والامقام عشایر و 72 شهید سرافراز دهستان تویه‌دروار این شهرستان را یکی از پیش زمینه‌های برگزاری اجلاسیه سرداران 615 شهید سرافراز شهرستان دامغان و کنگره بزرگ سرداران و سه هزار شهید والامقام استان سمنان به‌عنوان رخداد عظیم فرهنگی استان برشمرد.

 

وی با دعوت از عموم مردم شهید پرور برای شرکت و بهره‌مندی از این مراسم معنوی گفت: حوزه‌مقاومت بسیج عشایری سلمان فارسی و حوزه مقاومت بسیج خاتم الانبیا ناحیه مقاومت بسیج دامغان و تلاشگران ستاد یادواره شهدای دهستان تویه دروار در طول ماه‌های اخیر با کوشش فراوان مقدمات برگزاری شایسته این یادواره را فراهم کرده‌اند./977/ت302/ب4

 

ارسال نظرات