۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۲۵۲۲۸
امام جمعه موقت تهران:

ثمره ولایت حرکت و رویش در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: انبیای الهی، ائمه اطهار(ع) و علمای اسلام و تشیع جامعه را به سمت حرکت، رویش و زندگی رهنمون می کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز در مراسم جشن عید غدیرخم که در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اهمیت مقوله ولایت و رهبری از دیدگاه مبانی قرآنی و روایی اظهار داشت: اینکه ولایت مانند چشمه جوشان و زلالی است که عامل شکوفایی‌ها و رویش‌ها است.

 

وی با اشاره به این‌که احکام، اسلامی مجموعه‌ای از نظام فکری و عملی است که ولایت و رهبری به منزله جان و روح این مجموعه است، گفت: اگر نظام های طاغوتی جامعه را به سوی مرگ هدایت می‌‌کردند، اما این انبیای الهی، ائمه اطهار(ع) و علمای اسلام و تشیع بودند که جامعه را به سمت حرکت، رویش و زندگی رهنمون کردند.

 

امام جمعه موقت تهران جامعه ولایی را جامعه‌ای پویا، در حال رشد و روبه تکامل دانست و افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز شاهد عزت و اقتدار نظام ولایی مبتنی بر احکام الهی و قرآنی هستیم که دشمنان هیچگاه این عزت و صلابت را بر نمی تابند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: امروز ملت ایران در سایه رهنمودهای داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری از آن چنان رشد فرهنگی و سیاسی برخوردار شده‌اند که استکبار جهانی با تحمیل جنگ تمام عیار فرهنگی نتوانسته است به اراده آهنین مردم ولایتمدار ما ذره‌ای خدشه وارد کند.

 

وی با تأکید بر این‌که دشمنان از درک شأن و جایگاه ولایت فقیه در مبانی اسلامی و شیعی عاجز هستند، خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش های روزافزون دشمنان در راساتی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، برای جدایی میان اسلام و جوانان، شاهدیم که انقلاب اسلامی توانسته در مقابل شبیخون فرهنگی استکبار جهانی آرمان های شیعی را به سراسر جهان صادر کند.

 

امام جمعه موقت تهران با باین این‌که امروز سراسر ملت های مسلمان و غیرمسلمان به اهمیت و ضرورت رهبری الهی آگاهی یافته اند، افزود: اگر رهبری ولایت فقیه در بیش از سه دهه گذشته نبود، قطعا دشمنان در تحقق اهداف شوم خود توفیقاتی داشته بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود جنایات و فتنه انگیزی‌های گروهک های تروریستی از جمله داعش را با هدف مقابله با صدور ارزش‌ها و آرمان های شیعه در سراسر جهان عنوان کرد و افزود: اگر امروز مخالفان غدیر، ولایت و تشیع در منطقه دست به جنایت می‌زنند نشانه روسیاهی و شکست آنها است.

 

وی با تأکید بر این‌که جامعه بشری تشنه چشمه جوشان ولایت و رهبری برای فراهم ساختن مقدمات ظهور حضرت قائم(عج) است، افزود: زندگی‌ای که در آن فرهنگ ولایت، عزت و شهادت حاکم نباشد با زندگی بهایم تفاوتی نخواهد داشت./935/پ202/ب1

ارسال نظرات