۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۲۶۲۲۷

کوهنوردی یک روزه طلاب در ارتفاعات استان قم

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان گفت: جمعی از طلاب و روحانیان کوهنورد حوزه علمیه قم در مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان به ارتفاعات روستای امامزاده اسماعیل(ع) قم صعود کردند.
کوهنوردي طلاب در منطقه بيدقان قم

حجت‌الاسلام علی شریفیان مهر، رییس مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ گفت: روز گذشته جمعی از طلاب و روحانیان کوهنورد حوزه علمیه قم در مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان به ارتفاعات روستای امامزاده اسماعیل(ع) (بیدقان) قم صعود کردند.

 

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های قبلی فراخوانی جهت صعود طلاب به ارتفاعات روستای بیدقان انجام گرفت و از میان ثبت‌نام کنندگان، 20 نفر از طلاب و روحانیان به روستای بیدقان بخش کهک قم اعزام شدند.

 

رییس مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان اظهار داشت: روستای بیدقان یکی از روستاهای بخش نوفل لوشاتو «کهک» است که در 51 کیلومتری استان قم و در لابه‌لای کوه‌های سر به فلک کشیده و ارتفاعات 2700 متری قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: زیارتگاه سه تن به اسامی شاهزاده اسماعیل و فرزندش حمزه از نوادگان علی ابن جعفر(ع) و شاهزاده محمد از نوادگان امامزاده کاظم(ع) در این روستا قرار دارد.

 

حجت‌الاسلام شریفیان مهر با بیان این‌که طلاب کوهنورد ساعت 5 و 45 دقیقه صبح روز گذشته برای اعزام به این اردوی کوه‌پیمایی جنب میدان جانبازان واقع در پردیسان قم حضور یافتند، ابراز کرد: حرکت به سوی روستای بیدقان رأس ساعت 6 صبح و بدون هیچ‌گونه تأخیری انجام گرفت.

 

وی بیان داشت: گروه کوهنوردی مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان ساعت 7 صبح در محل روستای بیدقان استقرار یافت و پس از صرف صبحانه،‌ پیمایش به سوی مسجد اصلی روستا و سپس صعود به ارتفاعات را آغاز کرد.

 

رییس مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان با بیان این‌که کوه پیمایی به ارتفاعات بیدقان و فتح بلندترین قله آن سه ساعت زمان برد،  تأکید کرد: در حین کوه پیمایی هنگام توقف برای استراحت، نکات همچون اصول گام برداری در کوه نوردی، تنفس در ارتفاع، چینش کوله پشتی و نحوه حمل آن به طلاب کوهنورد آموزش داده و گوشزد شد.

 

وی با بیان این‌که صعود بدون هیچ‌گونه مشکلی و با صحت و سلامت صورت گرفت، تصریح کرد: هنگام بازگشت از ارتفاعات، آسمان به مدت نیم ساعت در حال بارندگی بود و اسباب تجربه و تفریح ویژه‌ای را برای طلاب کوهنورد فراهم آورد.

 

حجت‌الاسلام شریفیان مهر با بیان این‌که کوهنوردان پس از بازگشت از ارتفاعات، به کنار دریاچه و سد روستای بیدقان رفته و در آن به شنا و تفریح پرداختند، اظهار داشت: پس از اذان ظهر،‌ نماز جماعت اقامه و سپس احکام فقهی کوهنوردی و کوه پیمایی برای طلاب کوهنورد مطرح شد.

 

وی با بیان این‌که نظم در اردو از اساسی‌ترین اصول این گروه کوهنوردی است، تأکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های قبلی، گروه کوهنوردی مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان رأس ساعت 14 و بدون هیچ‌گونه تأخیری بازگشت به قم اغاز شد و ساعت کوهنوردان ساعت 16 روز جمعه 25 مهرماه به منزل خود رسیدند.

 

رییس مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان در پایان از مسؤولان ذی ربط خواستار حمایت‌های مادی و معنوی شد و گفت: حفظ روحیه نشاط و جسم سالم طلاب و خانواده‌های ایشان به امر ورزش پایبند است و از همین‌رو خدمت‌رسانی به فرزندان و همسران طلاب نیازمند تسهیلاتی برای برگزاری اردوهای ورزشی و کوهنوردی است./997/ت302/س

ارسال نظرات