۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۴۹۹
امام جمعه فاروج:

روحانیان مبلغ به هدایت و راهنمایی مداحان توجه ویژه‌ای داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر دور کردن عزاداری ماه محرم از آسیب های موجود، گفت: روحانیان مبلغ مسؤولیت مهم هدایت و راهنمایی مداحان در مجالس عزاداری امام حسین(ع) را جدی بگیرند.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: ماه محرم فرصت تبلیغی ویژه ای بوده و می بایست روحانیان، مداحان و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان همواره با تهاجم فرهنگی باورهای دینی و مذهبی مردم را هدف قرار می دهند اما ایامی مانند محرم فرصت ذی قیمتی برای خنثی کردن توطئه ها و اقدامات مذبوحانه آنها است، خاطرنشان کرد: روحانیان مبلغ باید از ظرفیت های تبلیغی دهه نخست محرم برای تثبیت و تحکیم اعتقادات مذهبی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان بهره گرفته و برای خنثی سازی توطئه های دشمنان اقدام کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه انسجام فرهنگی و پایداری جامعه اسلامی در گرو تقید و التزام افراد به مؤلفه های اخلاق دینی است، افزود: حربه دشمنان اسلام برای سست کردن بنیان های اخلاقی جامعه اسلامی، تضعیف اخلاق دینی مردم است که این موضوع می بایست از سوی روحانیان و مبلغان مورد توجه قرار گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج از روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد در ماه محرم خواست تا در منابر مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) به مواردی نظیر تبیین احکام و مسائل شرعی، تشریح اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری جلسات قرآنی قبل از عزاداری، اهمیت کمک به عتبات عالیات، بیان آسیب های اجتماعی و مضرات ماهواره، توضیح اهمیت پیشگیری از مصرف مواد مخدر و غیره بپردازند.

 

حجت الاسلام قلیزاده روحیه مردمی داشتن، رعایت اخلاق اسلامی در مراودات مردمی، شروع جلسات با تلاوت قرآن، توجه خاص به جوانان وهدایت و راهنمایی مداحان و نوحه خوانان را از جمله ملزومات فعالیت روحانیان مبلغ در مجالس ماه محرم عنوان کرد.

 

وی با تأکید بر دور کردن عزاداری ماه محرم از آسیب های موجود، افزود: روحانیان مبلغ مسؤولیت مهم هدایت و راهنمایی مداحان در مجالس عزاداری امام حسین(ع) را جدی بگیرند.

 

حجت الاسلام قلیزاده بیان مضرات مواد مخدر، بیان مناسبات اجتماعی مردم، بیان مباحث مربوط به اختلافات خانوادگی و مضرات شیوع طلاق، تشریح لزوم تکثیر جمعیت و ازدیاد نسل شیعیان در جامعه امروزی و سعه صدر را از دیگر مواردی برشمرد که می بایست همزمان با ماه محرم از سوی روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد در مراسمات عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) برای مردم انجام شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین بیان گناهان کبیره و تشریح قبح آنها برای مردم به ویژه دروغ که گناه اول کشور است، تبیین موضوع انتخابات و روشن گری برای مردم در زمینه اهمیت حضور حداکثری در این میدان، تبلیغ و ترویج ازدواج آسان و به هنگام، تشریح ناهنجاری های مجالس جشن و عروسی ها و نیز مجالس ختم و بیان مضرات مشروبات الکلی برای مردم از دیگر مسؤولیت های روحانیان مبلغ اعزامی در ماه محرم است.

 

امام جمعه فاروج در خاتمه بر انتقال مشکلات و گرفتاری های مردم به امام جمعه یا اداره تبلیغات اسلامی برای عرضه به مسؤولان شهرستان تأکید کرد و افزود: باید روحانیت همانند همیشه ملجأ و پناهگاه مردم باشد و روحانیان نیز با احساس مسؤولیت نسبت به مردم برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

 

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد با همکاری بیش از 900 روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) برگزار می شود./9314/302/ب3

 

ارسال نظرات