۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۴۸۵۴

بازداشت 1500 فلسطینی از اول اکتبر تا کنون

خبرگزاری رسا ـ به گزارش سازمان غیردولتی باشگاه اسرای فلسطینی از اول اکتبر تا کنون 1500 فلسطینی توسط اسرائیل بازداشت شده‌اند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، قدوره فارس، رییس سازمان غیردولتی باشگاه اسرای فلسطینی اظهار داشت که ارتش اسرائیل از اول ماه اکتبر تا کنون 1500 فلسطینی را در قدس و شهرهای مختلف کرانه باختری رود اردن بازداشت کرده است.

 

وی افزود: بیشترین بازداشت در شهر الخلیل و بعد از آن قدس و رام الله صورت گرفته است. در همین زمینه ارتش اسرائیل دیشب در کرانه باختری 24 فلسطینی را بازداشت کرد.

 

از سوی دیگر ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری آناتولی قرار گرفت اعلام کرد ارتش و پلیس مرزی این کشور در شهرهای جنین، رام الله، بیت لحم و الخلیل کرانه باختری 24 فلسطینی را به اتهام شرکت در "فعالیت‌های تروریستی و خشونت" دستگیر کردند.

 

در این بیانیه همچنین آمده که در میان بازداشت شدگان 3 فعال جنبش «حماس» نیز وجود دارد و این افراد جهت بازجویی به مرکز پلیس منتقل شده‌اند.

 

از اوائل ماه گذشته تنش‌ میان شهروندان فلسطینی و یهودیان پس از حملات شهرک‌نشینان یهودی به فلسطینیان و مسجدالاقصی افزایش یافته است. این اقدامات اسرائیل با تظاهرات گسترده فلسطینیان در کرانه باختری، شهر قدس و نوار غزه مواجه شد. نظامیان اسرائیل از آن زمان تاکنون به بهانه‌های مختلف به منازل فلسطینیان در مناطق مذکور یورش برده و آن‌ها را بازداشت می‌کنند. آمارهای رسمی حاکی از وجود بیش از 6500 فلسطینی در زندان‌های اسرائیل است./982/ب101/د

ارسال نظرات