۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۱۱۶۹۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

انحراف در اعتقادات اصیل دینی هدف جریان نفوذ است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از اهداف جریان نفوذ انحراف و تحریف در اعتقادات اصیل دینی و شیعی ملت ایران است.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اعضای کانون شعرا و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت استان با بیان این‌که رواج اشعار سخیف و غیرمستند آسیب جدی برای هیأت‌های مذهبی به شمار می رود، اظهار داشت: جریان نفوذ به دنبال تغییر باورهای اصیل مذهبی قشر متدین جامعه است.

 


وی با بیان این‌که یکی از اهداف جریان نفوذ انحراف و تحریف در اعتقادات اصیل دینی و شیعی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز متولیان هیأت‌های مذهبی به ویژه شعرا و مداحان اهل بیت بایستی مورد توجه قرار دهند، استفاده از منابع و مستندات موثق تاریخی در مجالس سوگواری است.

 


حجت الاسلام عظیمی با اشاره به این‌که برخی از خرافات و اعتقادات بی‌مبنا ریشه در اشعار برخی مداحان دارد، تصریح کرد: آموزش مداحان باید در مرکز توجه این کانون قرار گیرد تا مبادا با عدم آشنایی آنها به تاریخ و نفوذ چیزی غیر از حقیقت نهضت عاشورا به سخنرانی ها و اشعار، موجبات انحراف مذهبی و حقیقت تاریخ در ذهن مخاطبان شکل بگیرد.

 


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر تهیه اشعار کف دستی از سوی شعرای مذهبی و با سواد جهت استفاده مداحان تأکید کرده‌اند، در حقیقت شعرا و مداحان حسینی باید در تعامل نزدیک و تنگاتنگ با یکدیگر باشند، اگر شاعر حوزه شعر رثایی بی‌سواد باشد، حاصل آن در مداحی‌ها مشهود خواهد بود.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نیازمند حضور مؤثر شعرای مذهبی در آئین‌های سوگواری و عزاداری هستیم، افزود: در حال حاضر کانون شعرای اهل بیت استان اقدام به تهیه و سرودن اشعار جدید و مستند بر مقاتل و تاریخ اهل بیت(ع) می کند تا مبادا مداحان ما تریبون تفکر وهابیت شوند.

 


وی بهره‌مندی از مقاتل موثق و مستند را یکی از راه‌های آموزش مداحان دانست و ادامه داد: مداحان باید به مقتل‌خوانی عادت کنند به ویژه آن که ترجمه فارسی مقاتل تهیه شده و در دسترس است، اگر غیر از این مسأله باشد، بسیاری از خرافات و بدعت‌ها رایج می شود که همین مسأله زمینه سوء استفاده دشمنان مکتب تشیع را فراهم خواهد کرد.

 


حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت بایستی الگوی هیأتی‌ها باشد و رفتارهای خود را مطابق با سیره ائمه اطهار قرار دهد، گفت: ضرورت کار مداحان مقتل و تاریخ اسلام و نهضت عاشوراست تا مبادا مداحی برای غیر اهل بیت(ع) و نمایندگان بر حق آنان باشد.

 


همچنین عبدالعلی آذری، مسؤول آموزش تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به تشریح برنامه های آموزشی مداحان پرداخت و گفت: برگزاری دوره های متعدد برای مداحان مبتدی و تخصصی با سر فصل های آموزشی تهیه و تدوین شده که با ساماندهی کلاس های آموزش مداحی این سرفصل ها تدریس و مدارک معتبر پس از طی مراحل کتبی و شفاهی به افراد برگزیده اعطا می شود./935/202/ب1

ارسال نظرات